Boxtel vangt bot bij seizoenstart

Essche Boys 1 (zon)

20 september 2020 14:00

Zondag trapte Boxtel het seizoen af tegen Essche Boys. Waar enkele weken geleden werd gewonnen van de buren uit Esch in de bekerronde, ging het nu duidelijk moeizamer. In de eerste minuut heeft Esch al een tweetal corners te pakken, echter zonder het gehoopte resultaat. Gedurende de gehele eerste helft zien de toeschouwers twee ploegen die maar weinig voor elkaar onder doen. Toch zijn de twee beste kansen te noteren aan de kant van Boxtel via Valentijn Waals. De eerste na een rush over de linkerflank, waarna de bal in het zijnet belandt. De tweede na een goede actie waarna de bal ditmaal recht op de keeper wordt geschoten. Ook Esch krijgt op slag van rust nog een kans via een kopbal. Deze wordt echter veel te zacht geraakt en is een makkelijke prooi voor keeper Strik.

Na de rust is Danny van de Laak in de kleedkamer gebleven en heeft Yassine Rouadi het veld betreden. Ook Esch wisselt en hier staat Ken van Wanrooij zijn plaats af aan Pim Laansma. De tweede helft gaat verder waar de eerste was gestopt, namelijk met veel balverlies aan beide kanten en de nodige besluiteloosheid. Na een uur constateert de arbiter een overtreding binnen de zestien meter van Boxtel. Ongeacht de vraag of het wel een overtreding was, legt scheidsrechter Vissers de bal op de stip. De penalty wordt genomen en wordt door Raymon Strik op de lijn gekeerd, ook al was deze dan slecht geplaatst. Boxtel wisselt nog twee keer in de hoop de wedstrijd te kunnen kantelen. De gebroeders van Hamond ruimen het veld, en Haike van Heesch en Lars Timmers nemen het over. Toch zijn het de spelers van Esch die, wat ook later zal blijken, aan het langste eind trekken. Na 75 minuten verliest Gerben van Boxtel onnodig de bal, waarna de bal linksboven in de hoek wordt gekruld. Boxtel dringt aan maar mist de creativiteit en slagkracht om nog iets te forceren. Zo’n 5 minuten heeft de voorhoede van Esch nog de 0-2 op de schoen, na wederom een misser van Van Boxtel. Deze bal wordt echter naast geschoten. Na 90 minuten fluit scheidsrechter Vissers af voor het einde, en loopt Boxtel tegen de eerste zeperd van het seizoen aan.

Volgende week zondag speelt Boxtel uit tegen HHC’09 uit Heusden, met de aftrap aldaar om 14:00 uur.