Boxtel legt ook Jan van Arckel over de knie

4e klasse G

11 oktober 2020 14:30

C. (Cornelis) Onink

Zondag ging Boxtel op bezoek bij Jan van Arckel uit Ammerzoden. De ploegen stonden voor aanvang van de wedstrijd nagenoeg gelijk op de ranglijst, en ook op het veld was dit het geval. Het eerste kwartier oogde wel erg rommelig met de thuisploeg die redelijk combineerde, maar een Boxtel wat ogenschijnlijk moeite had met de positionering. Het spel verplaatste zich snel op en neer, maar tot kansen komt het vooralsnog niet. Na een kwartier zien de toeschouwers (die men op één hand kon tellen), een kopbal van Rick van Hamond het doel in vallen. De vreugde was echter van korte duur, want de bal wordt tijdig van de lijn gehaald. Na wat aanvallen over en weer, begint Boxtel wat uit zijn schulp te kruipen. Waar Jan van Arckel echter de combinatie blijft proberen, is het Boxtel wat regelmatig de opportunistische lange bal hanteert. Met twee snelle spelers voorin valt het ook te proberen, en regelmatig worden er toch de nodige kansen gecreëerd zo. Vlak voor rust moet Boxtel dan nog een wissel toepassen in de persoon van Rick van Hamond. Na twee toch wel stevige charges moet hij, licht aangeslagen, het veld ruimen voor Stefan Persoons. Korte tellen later wordt er gefloten voor de rust, en gaan de ploegen met een brilstand naar de kleedkamers.

Na de rust komt Boxtel dan toch vrij snel op voorsprong. Na een aanval en bijpassende voorzet over rechts, wordt in 1e instantie de inzet van Ramon Mulder gekeerd. De bal komt terecht bij Raul Gomez Sanchez en deze werkt de bal tegen de touwen voor de 0-1. De wedstrijd kantelt hierdoor en Boxtel krijgt de overhand. Jan van Arckel kan de tweede helft niet meer brengen wat in de eerste helft nog wel lukte. Zoals wel meer ploegen in deze competitie beginnen ze zich te bedienen van noodgrepen, en worden vaak pittige overtredingen niet geschuwd. In de 55e minuut krijgt Valentijn Waals van Boxtel zelfs een gele kaart vanwege een vermeende schwalbe. De scheidsrechter van dienst voelt de wedstrijd niet helemaal aan, en laat af en toe wat steken vallen. Niettemin is er een moment met de keeper van Boxtel, waar voor een penalty gefloten had kunnen worden. Natuurlijk zag de Ammerzodense bank hier een strafschop in, maar de bal werd overduidelijk gespeeld. In de 80e minuut krijgt ook Jesse van Homelen nog geel vanwege natrappen. Er is ook nog wat ruimte om een speler van de jeugd zijn debuut te laten maken. Stijn van der Steen mag nog een 10-tal minuten spelen in de plaats van Ramon Mulder. Van der Steen is een snelle buitenspeler, en dit bewijst hij vrijwel meteen. Koud in het veld passeert hij zijn directe tegenstander, en sticht meteen het nodige gevaar. Kort daarna passeert hij deze weer op weg naar de goal. Hij wordt echter aan zijn shirt naar beneden getrokken, en ten val gebracht. De arbiter ziet hier echter wederom niets in, en laat gewoon door voetballen. Aan het eind is er nog een groot slotoffensief van Ammerzoden, met wederom een glansrol voor de leiding die enorm veel tijd bijtelt. Boxtel beleeft toch nog wat hachelijke momenten, maar leidt de voorsprong en de overwinning in veilige haven.

Volgende week speelt Boxtel, mits er niets wijzigt qua coronamaatregelen, thuis tegen BZS uit Beusichem met de aftrap om 14:00 uur.