Boxtel vliegt dit keer niet uit de Bocht

De Bocht'80 1 (zon)

Mannen KNVB beker Amateurs poulefase Groep 3 25

19 september 2021 14:30

Anoniem

Sportpark Munsel
De Aanloop 29
5283TW
BOXTEL

Boxtel zou eigenlijk af hebben moeten reizen naar de Bocht’80, maar wegens omstandigheden werd de wedstrijd op Munsel gespeeld. Dik 2 minuten na de aftrap is het al raak, als Lars van Hamond een diepe bal speelt op Stijn v.d. Steen. Een verdediger zit ertussen maar schuift de bal onfortuinlijk langs zijn eigen goalie. De 1-0 staat en Boxtel lijkt op rozen te zitten. In het 1e kwartier komen er verder weinig echte kansen tot aan een corner van de Bocht. Deze wordt door Luuk van Weert wat ongelukkig verwerkt, en via het been van een speler van de Bocht is ook keeper Strik kansloos. Daar is de 1-1 weer en Boxtel begint weer opnieuw. De Bocht wordt wat sterker met een aantal balvaardige spelers, en krijgt een 3-tal kansen op rij. Na een half uurtje spelen verlaat Haike van Heesch licht geblesseerd het veld, en is Valentijn Waals zijn vervanger. Direct daarna bedient Raul Gomez Sanchez Ramon Mulder op maat, en deze loopt kinderlijk eenvoudig zijn directe tegenstander eruit, en hij tikt nog eenvoudiger de 2-1 binnen. Lang kan Boxtel er echter weer niet van genieten, want vlak voor rust wordt er een prachtig geplaatst schot in de rechterbovenhoek gedeponeerd. Daar staat de 2-2 weer op het bord te prijken, en doet Boxtel zich wederom te kort. Net voor het fluitsignaal wordt Valentijn Waals onreglementair gevloerd, waar een kaart zeker op zijn plek was geweest. De hierna genomen vrije trap draait op niets uit, en beide ploegen zoeken de kleedkamer op.

Na de rust is Jari Klijmij gewisseld voor Mitchell Vogels. Boxtel begint sterker aan de 2e helft en heeft wat meer balbezit. Ook wordt het spel hier en daar wat fysieker met de daarbij behorende overtredingen. Na 1 van deze overtredingen is het 1e geel van de wedstrijd voor Mitchell Vogels na commentaar op de leiding. Vrij kort hierna wisselt trainer van Oers, Fabian Bos en Stijn v.d. Steen in de hoop nog een goal af te dwingen. In hun plaats mogen Daniel Foster en Whalid El Ghousli het proberen. Of het aan de wissels ligt moet in het midden worden gelaten, maar na 74 minuten komt Boxtel weer op voorsprong. Na goed doorgaan van Lars van Hamond komt de bal bij Valentijn Waals. Via de daaropvolgende scrimmage valt de bal voor de voeten van Gomez Sanchez. Deze bedenkt zich niet, en jaagt de bal tegen de touwen. Daar is de 3-2 en is, achteraf gezien, de Bocht gezien. Boxtel gaat door en komt luttele minuten daarna ook op 4-2. Wederom is Raul Gomez Sanchez erbij betrokken. Hij neemt de corner en legt hem bij de 2e paal, waar Mitchell Vogels boven alles en iedereen uittorent. Met een snoeiharde kopbal via onderkant lat, jaagt hij de bal in de verre hoek. En hoe belangrijk de Spaanse speler in Boxtelse loondienst deze wedstrijd was, bewijst hij net voor het eind van de wedstrijd. Waar eerst nog een bal door hem over wordt geschoten, schuift hij na een kleine solo de bal onder de keeper door voor de 5-2. Met 2 goals en 2 assists heeft hij dus duidelijk zijn stempel gedrukt op deze wedstrijd. Vrijwel meteen hierna vindt de scheidsrechter het wel genoeg, en fluit voor het einde van een toch wel aantrekkelijke pot.

Volgende week speelt Boxtel wederom op Munsel tegen FC Elshout voor de aftrap van de competitie. Deze wedstrijd heeft zijn aftrap om 14:00 uur.