Boxtel-Spoordonkse Boys in de 2e helft beslist

De Aanloop 29
5283TW
BOXTEL

Evenals vorige week wist Boxtel afgelopen zondag in een bekerduel niet te winnen. Waar vorige week het verschil wel erg groot was, was dat deze keer niet het geval. Noodgedwongen trad Boc aan met een 4-tal spelers uit de J-O19. De gehele 1e helft gaat het spel van helft naar helft, met 2 ploegen die elkaar niet veel toegeven. Het moet gezegd worden dat Boc meer balbezit heeft, maar echt grote kansen komen hier niet uit. Toch veert het publiek even recht als na een corner Raul Gomez Sanchez de voorzet op doel kopt. Deze wordt echter voor hij over de lijn is gekeerd. Spoordonk komt razendsnel met de tegenstoot, waarbij keeper Feenstra erger weet te voorkomen. Ook Valentijn Waals meldt zich een paar keer in de 16, maar zonder succes. Op slag van rust Probeert Sanchez Gomez het nog, maar deze ziet de bal over het doel zeilen.

Na de rust is het duidelijk dat Stijn v.d Steen achter is gebleven, en Ramon Mulder hem vervangt. In de 2e helft neemt Spoordonk het voortouw en heeft meer balbezit. De 50e minuut komen ze ook bijna op voorsprong na een inschattingsfout van Lars Timmers. Aanvaller van Kroonenburg weet deze kans echter niet op waarde te schatten, en schiet deze in het zijnet. Het gevaar is nog niet geweken met een Spoordonk wat de wedstrijd naar zich toe trekt. Het enige wapenfeit wat Boc er nog tegenover kan zetten is een vrije trap na een uur spelen. Nadat Lars van Hamond Ramon Mulder prima wegstuurt, wordt deze gevloerd op de rand van de 16. De vrije trap draait nergens op uit en Spoordonk is weer aan het voetballen. 10 minuten later probeert trainer van Oers met een 3-dubbele wissel het tij te keren bij Boc. Lars Timmers, Fabian Bos en Lars van Hamond verlaten het veld. Guido van den Braak, Jelle Breuer en Mitchell Vogels nemen hun plek in. Achteraf blijkt dat ook dit niet het gewenste resultaat had. Een 5-tal minuten na de wissel krijgt Spoordonk een vrije trap. Terwijl Boc de verdediging staat te organiseren, wordt de vrije trap snel genomen. Verbouwereerd moet de defensie toekijken hoe de bal kinderlijk eenvoudig langs ( een overigens prima keepende ) Hidde Feenstra wordt geschoven. Het is 0-1 en daarmee is de wedstrijd gespeeld. Dat Sanchez Gomez nog geel krijgt, is enkel voor de statistieken.

19 september mag Boxtel verder gaan bouwen tegen de Bocht’80, en speelt deze wedstrijd op sportpark Munsel om 14:30 uur.