RKSV Boxtel en Jan van Arckel lang in evenwicht

5283TW
BOXTEL
tel. 0411-674974

Er heerste een rare sfeer op sportpark Munsel afgelopen zondag. Een wedstrijd van het eerste elftal zonder zijn trouwe aanhangers……Niettemin zaten er wel wat bestuursleden en geblesseerde selectiespelers links en rechts, maar dat was het dan wel. Nu is de vierde klasse uiteraard qua niveau niet te vergelijken met de eredivisie maar dat neemt niet weg dat het gevoel voor de spelers hetzelfde blijft. De tegenstander kwam dit keer uit Ammerzoden, te weten Jan van Arckel. Meteen na de aftrap is er een lange bal op Valentijn Waals die meteen gevloerd wordt. De toegekende vrije trap is voor Jesse van Homelen, maar deze draait niet op een gewenste voorsprong uit. Enkele minuten later is het weer Waals die voor wat gevaar zorgt via een schot op doel. De tegenstoot aan de overkant zorgt echter wel voor een verandering op het scorebord. Na een crossbal van Ammerzoden wordt deze vanaf de achterlijn ingebracht. Wat een ogenschijnlijk makkelijke bal voor keeper Strik lijkt, wordt toch de 0-1. Nadat voorgenoemde de bal door zijn handen laat schieten, rolt deze via zijn been over de doellijn. Boxtel kijkt al vroeg tegen een achterstand aan, en kan weer aan de bak. Dit betaalt zich in de 10e minuut uit in de 1-1. Na goed verdedigen van Mitchell Vogels komt zijn bal bij Daniel Foster terecht. Deze controleert goed, stuurt 2 verdedigers het bos in, en maakt de toch niet makkelijke bal knap af. De wedstrijd gaat vervolgens veel over en weer zonder echt gevaar. Na een half uur spelen is er wel een klein offensief van Ammerzoden, maar echt gevaarlijk wordt het niet. Als de storm weer wat geluwd is zijn daar weer Valentijn Waals en Daniel Foster. Eerstgenoemde gaat goed door, en wordt wederom onreglementair gevloerd. De bal komt echter bij Daniel Foster terecht, en deze tekent zijn tweede van de dag aan. De 2-1 prijkt op het bord, en niet geheel onterecht. Lang kan Boxtel er echter wederom niet van genieten. Na een corner enkele minuten later, gaat de bal over alles en iedereen heen. De linksbuiten van Jan van Arckel weet hier wel raad mee, en knalt het leer droog in de korte hoek. Als er voor de thee wordt gefloten, gaat de defensie van Boxtel waarschijnlijk met een zure nasmaak van het veld.

In de 2e helft is Rick van Hamond achtergebleven in de kleedkamer, wellicht nog niet helemaal fit. Zijn vervanger is David Iwuchukwu, een van de vele spelers uit de JO19-1. Boxtel gaat verder waar het was gebleven, namelijk met het zoeken van de combinatie. De vleugels worden veelvuldig gebruikt, met het nodige gevaar van Waals en Foster. Het eerste geel van de wedstrijd is dan ook na de zoveelste overtreding op Waals, waarbij de aanvoerder van Ammerzoden deze in ontvangst neemt. Boxtel krijgt ook een tegenvaller wanneer ze “vleugellam” worden gemaakt. Daniel Foster moet na een tik op zijn bovenbeen zijn plaats afstaan aan Ramon Mulder. Boxtel blijft de aanval zoeken, en is dicht bij de 3-2 na een goede aanval. Via een enkele scrimmages wordt de bal helaas van de doellijn gekopt. Boxtel wisselt nog een paar keer en Whalid El Ghousli en Lucas Dirkx, eveneens uit de jeugd, mogen het nog proberen. Toch vangt Boxtel in de 80e minuut weer bot. Na een voorzet van Ammerzoden, staat de verdediging niet op te letten. Hierna wordt de bal, het moet gezegd, toch wel knap binnengeschoten. Het staat 2-3 en Boxtel loopt wederom achter de feiten aan. Meteen hierna wordt Mitchell Vogels naar voren geschoven, in de hoop met zijn lengte nog iets te kunnen forceren. Het mag helaas niet meer baten, en weer staat Boxtel na 90 minuten met lege handen. Dat vlak voor het einde ook Jesse van Homelen na wat frustratie nog geel pakt, maakt allemaal niets meer uit. Erg jammer, want een gelijkspel zou zeker niet onterecht zijn geweest.

Volgende week speelt Boxtel tegen de koploper Maliskamp, de aftrap aldaar is om 14:00 uur.