RKSV Boxtel wacht op eerste punten

Teisterbanders 1 (zon)

3 oktober 2021 14:30

M. Geurtsen

Sportpark De Woerd
Dorpsstraat 35
4012BE
KERK-AVEZAATH

Vorige week groeide de blessurelijst nog meer: Jari Klijmij en Lars van Hamond deden vandaag niet mee.

In de eerste helft ging het goed gelijk op in deze sportieve wedstrijd, waarin beide teams veel werklust lieten zien. In de 2de minuut is er de eerste kans voor Boxtel. Na een corner van links, genomen door Luis Gomez Sanchez, wordt deze net overgeschoten door Hayke van Heesch. In de 15de minuut weet ook Teisterbanders na een diepe bal op links een kans te creëren. De voorzet werd goed ingeschoten, maar keeper Strik pareerde goed. De bal kwam echter weer bij de spits die vervolgens overschoot. Over en weer kregen beide ploegen nog wat kleine kansjes. In de 25ste minuut krijgt opnieuw Teisterbanders een diepe bal op links. De voorzet werd geweldig ingekopt door spits Kevin Buisrogge en keeper Strik was kansloos op deze bal. Even later is het bijna gelijk na een vrije trap van Stijn van der Steen. Zijn voorzet werd bij de 2de paal direct ingeschoten door Mitchell Vogels, maar ging net naast het doel.

Na een kwartier in de 2de helft komen er drie wissels: Ramon Mulder, Walid El Ghousli en Tim Hulskes voor Fabian bos, Daniel Foster en Stijn van der Steen. Deze wissels pakten goed uit, Boxtel werd sterker en drong Teisterbanders in de verdediging. Kort na deze wissels werd door Boxtel binnen een paar tellen viermaal van dichtbij op doel geschoten. Steeds zat er weer een been of ander lichaamsdeel tussen. Teisterbanders kwam heel goed weg en Boxtel kreeg niet wat het verdiende. Even later is er nog een wissel: Tyron Willems neemt de plaats in van Gerben van Boxtel. Boxtel moest meer risico’s nemen, maar Teisterbanders kon daar niet van profiteren en had zelfs zijn handen vol aan de Boxtelse aanvallen. Het lukte echter maar niet om de gelijkmaker binnen te werken.

Kortom: net als vorige week zat het niet mee en vandaag had Boxtel minimaal een gelijkspel verdiend. Volgende week weer nieuwe rondes en nieuwe kansen tegen BZS uit Beusichem. Deze wedstrijd wordt thuis gespeeld op sportpark Munsel met de aftrap om 14:00 uur.

Auteur: Frans van den Besselaar