Boxtel scoort eerste 'driepunter' van het seizoen

RKKSV 1 (zon)

7 november 2021 14:00

Anoniem

Sportpark Eikenhage
Kruisstraat 13 A
5243RD
ROSMALEN

Zondag werd er in Kruisstraat gespeeld tegen de plaatselijke RKKSV. Na een paar minuten was het al duidelijk dat het een fysiek potje zou worden. Vanaf het begin werden er al de (on)nodige overtredingen begaan. Een 10-tal minuten gespeeld in de eerste helft is er een offensief van Kruisstraat met een aantal kansen op rij. De verdediging van Boxtel blijft echter redelijk makkelijk overeind. Het spelbeeld is niet onaantrekkelijk met een bal die veelvuldig van helft wisselt, zonder echter veel gevaar te stichten. Na een half uur is er een behoorlijke kans voor Stijn van der Steen, maar deze weet deze niet naar waarde te schatten. De bal is dan ook een oprapertje voor de goalie van RKKSV. Een paar minuten later is het dan wel raak, wat door de aanvallers van Boxtel in ieder geval wordt gedacht. Na de goal in eerste instantie goed te keuren, keurt de arbiter na een gesprek met de grensrechter deze alsnog af. Boxtel baalt natuurlijk, maar nog geen 2 minuten later is het alsnog raak. Na een wel erg opzichtige overtreding binnen de 16, gaat de bal op de stip. Jesse van Homelen positioneert zich achter de bal, en schiet hem kinderlijk eenvoudig naar de verdiende 0-1. Boxtel krijgt voor rust nog een paar kansen, onder andere via Luuk van Weert, maar de 0-1 blijft voorlopig staan. Haike van Heesch krijgt op slag van rust nog geel aan zijn broek, na wat onbesuisd doorgaan op de keeper.

Na de rust worden met name de duels wat grimmiger, met behoorlijk wat overtredingen. RKKSV draait de duimschroeven aan, op jacht naar de aansluiting. Boxtel blijft echter goed overeind, mede door telkens goed ingrijpen van Mitchell Vogels die heer en meester in de kopduels is. Noodgedwongen moet Boxtel weer een 3-tal wissels toepassen en Stijn van der Steen, Haike van Heesch en Jesse van Homelen verlaten het strijdtoneel. Hun plaatsen worden ingenomen door Ramon Mulder, Tyron Willems en Fabian Bos. Met name Tyron Willems valt uitstekend in, en staat zijn mannetje achterin. Ondertussen zijn er ook een enkele buien over het veld gegaan, en worden de omstandigheden er niet beter op. Met name bij RKKSV is de passing, om maar te zwijgen van de balaanname, af en toe zwaar onder de maat. Toch komt Boxtel na een half uur spelen, wel degelijk met de schrik vrij. Bij een sporadische uitbraak van RKKSV komt de bal in plaats van in het doel op de paal terecht, en kan deze ternauwernood worden weggewerkt. De gastheren blijven werken voor wat ze waard zijn, maar kunnen de Boxtelse muur niet slechten. Nadat de arbiter al 10 minuten langer door heeft laten spelen, valt dan toch het doek voor Kruisstraat. Na een afgeslagen inzet wordt de bal diep op Daniel Foster gegeven. Deze maakt goed gebruik van zijn snelheid en schudt zijn directe tegenstander af. Eenmaal in de 16 aangekomen rest hem niets anders dan de bal langs de keeper te schuiven voor de 0-2. De wedstrijd is gespeeld en meteen na de aftrap wordt er dan ook voor het einde gefloten. Boxtel boekt eindelijk de eerste 3 punten van de competitie, en is nu hopelijk de weg omhoog ingeslagen.

Dinsdag 9 november staat de, al enkele malen afgelaste, wedstrijd tegen VCB uit Biezenmortel weer op het programma. De aftrap aldaar is om 19:30 uur.