Elshout combineert naar hartenlust tegen RKSV Boxtel

Dekkerseweg 17
5154PJ
ELSHOUT

Dat het niet makkelijk zou worden tegen Elshout, een ploeg uit de bovenste regionen, was waarschijnlijk vooraf al duidelijk. Dit blijkt al meteen na de aftrap als Elshout grotendeels het spel bepaalt. In de 7e minuut weet Jelle Breuer al een achterstand te voorkomen, als hij de bal van de lijn weet te halen. Enkele minuten later weet niemand de openingstreffer tegen te houden wanneer de bal door de rechtshalf van Elshout hard en via de onderkant van de lat binnen wordt getrapt. Na een dik kwartier wordt de voorsprong door de gastheren ook verdubbeld. Wederom na een aanval over rechts wordt deze bij de 2e paal eenvoudig binnengeschoten. Na een 25 minuten valt er eigenlijk pas het eerste schot van Boxtel te noteren via Luuk van Weert. Boxtel leidt veelvuldig balverlies en kan maar mondjesmaat een openingetje vinden. Na de eerste drinkpauze vanwege de toch wel behoorlijke warmte, is Boxtel al gedwongen om twee keer te wisselen. Raul Gomez Sanchez en Daniel Foster kunnen niet meer verder en worden vervangen door David Iwuchukwu en Nessiem Trieling. Boxtel is deze middag niet bij de les en wordt simpel weggetikt achterin. Het lijkt wel of Elshout in de 16 van Boxtel telkens een vrije speler heeft staan. Vlak voor rust wordt het zelfs nog 3-0 als keeper Feenstra misgrijpt bij een bal en de aanvaller van Elshout wel raad weet met deze opgelegde kans.

Na rust krijgt het meegereisde publiek een déjà vu als Elshout de teugels laat vieren. Er volgt zowat een kopie van de wedstrijd van twee weken geleden. Ook toen was het 3-0 en vond de tegenstander het wel prima. Waar in voorgaande wedstrijden Iwuchukwu nog een glansrol vertolkte, is daar nu geen enkele sprake van. Hij staat bijna onzichtbaar in de punt van de aanval en wordt sporadisch bereikt. Wat overblijft is een erg matte tweede helft met aan de ene kant een ploeg die al bij de 3e helft zit en aan de andere kant Boxtel wat op zijn laatste benen loopt. Echte kansen worden er dan ook niet echt meer gecreëerd, al redt keeper Feenstra nog knap een inzet vlak voor het einde. Het is wel duidelijk dat het team waarschijnlijk snakt naar het einde van een toch wel mager seizoen. Er is echter nog werk aan de winkel aangezien Boxtel door dit verlies is gezakt naar de voorlaatste plaats. Directe concurrent MEC’07 heeft namelijk wel 3 punten weten te pakken. Als Boxtel in de 4e klasse wil blijven bivakkeren zullen alle zeilen nog bijgezet dienen te worden.

Dat zal misschien niet volgende week zijn als koploper Nulandia op bezoek komt maar men moet hoop blijven houden. De aftrap op 22 mei is om 14:00 uur.