Laatste kwartier 1e helft nekt RKSV Boxtel

5283TW
BOXTEL
tel. 0411-674974

Zondagmiddag kwam FC Tilburg op Munsel een wedstrijd in de bekerronde afwerken tegen RKSV Boxtel. Dat de grasmat evenals de weersomstandigheden nat waren, moge duidelijk zijn. Niettemin kon de wedstrijd doorgang vinden. In het eerste kwartier van de match weet Boxtel het nodige gevaar te stichten maar ook de eerste gele kaart van de wedstrijd te noteren. Al na 6 minuten komt deze op naam van Whalid El Ghousli, na het vasthouden van de tegenstander. Na 21 minuten valt voor BOC de 1-0, na even tevoren een kansrijke aanval gestrand te zien hebben. Stijn van der Steen komt op rechts goed op en weet de bal bij Daniel Foster te krijgen. Deze krijgt de bal tegen de touwen en laat de 1-0 noteren. Er is echter wel gevlagd voor buitenspel door de assistent van Tilburg. De scheidsrechter gaat nog in conclaaf maar wijst na kort beraad naar de stip. BOC heeft het eerste half uur het betere van het spel, met Tilburg wat op de counter loert. Toch krijgen de elf van Boxtel in de 36e minuut de gelijkmaker geïncasseerd. Na defensief geschutter weet de aanval van Tilburg deze stand op het bord te krijgen. Een luttele 5 minuten later weten ze zelfs de voorsprong te nemen. Via een vrije trap van een behoorlijke afstand weet Joppe van Harskamp de bal ineens in de linker bovenhoek te strepen. Dat keeper Raymon Strik hierbij wat wegglijdt dient wel ter verdediging gevoerd te worden. Niettemin een achterstand en Tilburg heeft in de slotminuten het overwicht.

Na de rust is Whalid El Ghousli achtergebleven en is Jari Klijmij in het veld gekomen. In de tweede helft volgen er aan beide kanten de nodige wissels, waaronder achtereenvolgens Tim Hulskes en Daniel Foster aan de kant van BOC. Hun vervangers waren Rick van Hamond en Daan Breuer. Voetballend was er nog genoeg spanning met een Boxtel wat moest en een Tilburg wat niet achterover kon leunen. Er vallen aan beide zijden dan ook wel wat kansen te noteren, met onder andere een vrije trap van Jesse van Homelen. Deze werd genomen terwijl iedereen nog bezig was met zijn positie. De bal kwam in de korte hoek maar keeper Ringhs was alert en voorkwam de gelijkmaker. Er volgt in de slotminuten nog een offensief van Boxtel maar Tilburg houdt stand en weet de 3 punten te behouden. Een gelijkspel was misschien wel op zijn plaats geweest maar Boxtel ontbeerde ook het nodige geluk.

Volgende week 25 september mag Boxtel af gaan trappen voor de eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen. Dit is een uitwedstrijd tegen Nieuw Woensel met de aftrap aldaar om 14:30 uur.