RKSV Boxtel bereikt dieptepunt

De Aanloop 29
5283TW
BOXTEL

De wedstrijd van afgelopen zondag tegen Tivoli was eigenlijk niet om over naar huis te schrijven, laat staan naar de krant… Het niveau aan beide zijden was niet best. Als men na het laatste fluitsignaal welgeteld een vijftal kansen voor beide partijen kan noteren, zegt dat eigenlijk al genoeg. Bij het begin van de wedstrijd is het duidelijk dat Valentijn Waals niet kan starten en neemt Gino Mauriks zijn plek niet onverdienstelijk in. Gaandeweg de eerste helft is het duidelijk dat het bij Tivoli, net zoals Boxtel, om een enkele speler draait. Vooral Bas de Haas weet bij de Eindhovenaren regelmatig iets op te zetten. Neemt niet weg dat tot het rustsignaal het een gezapige wedstrijd betreft met als enige wapenfeit een schot van Gino Mauriks en Lars van Hamond.

De tweede helft begint voor BOC in ieder geval goed. Na een voorzet van Lars van Hamond komt de bal bij Guus van Raamsdonk. Deze weet, in plaats van te scoren, de bal recht op de keeper te schieten. Na een uur spelen doet Tivoli wat terug maar de opgetrommelde Marcel van den Besselaar weet hier redding te brengen. Van den Besselaar keept al sinds jaar en dag in de lagere elftallen maar weet nog steeds zijn mannetje te staan in de hoofdmacht indien nodig. Een vijftal minuten later denken vriend en vijand dat BOC de score gaat openen. Na een steekpass op Haike van Heesch omspeelt deze de doelman maar zijn inzet wordt van de lijn gehaald door Sander de Waal van Tivoli. In het laatste kwartier begint de wedstrijd eindelijk te leven. Bij Boxtel is de complete reservebank weer ingezet, wel of niet noodgedwongen. Na 81 minuten gebeurt dan toch weer, wat maar al te vaak het geval is. De ploeg die eigenlijk geen aanspraak ergens op kan maken, trekt toch weer aan het langste eind. Nadat de vlagger van BOC voor buitenspel vlagt, gaat de scheidsrechter hier niet in mee. De 0-1 wordt gescoord en voor de Boxtelaren wordt het wel erg kort dag. Dat de scheidsrechter het appel niet honoreerde was echter geen verrassing. De beste man eiste al de complete wedstrijd de aandacht op, met allerlei onnodige randgebeurtenissen. Bij bijna elke beslissing ging hij in discussie met de betrokkenen en zelfs toeschouwers moesten er aan geloven. Bij mijn verslagen lijkt het of de arbitrage het regelmatig moet ontgelden. Niets is minder waar want bij welke uitslagen dan ook, zijn het in de eerste plaats altijd nog de voetballers die het over zichzelf afroepen. Neemt niet weg dat de toegezonden arbitrage regelmatig van een schrijnend niveau is. Feit blijft wel dat een scheidsrechter een wedstrijd kan maken en breken. Maar Boxtel blijft het proberen met de ene na de andere lange bal. De luchtmacht is toch nog een paar maal dicht bij de gelijkmaker maar hier ontbreekt het nodige geluk. Kortom, Tivoli verdedigt de voorsprong met man en macht en slaagt hier ook in. Na het laatste fluitsignaal druipt de teleurstelling er van af bij sommige spelers, wat ook wel te begrijpen is. Er had zeker meer in gezeten maar men krijgt niet altijd wat men verdient.

Volgende week speelt RKSV Boxtel uit tegen Pusphaira, eveneens uit Eindhoven. De aftrap aldaar is om 14:30 uur.