Boxtel scoort te weinig

5631BZ
EINDHOVEN
tel. 040-2457211

Op een zeer koud sportpark De Hondsheuvels deed BOC zich afgelopen zondag beslist te kort. Een minimaal aantal toeschouwers zag dat Boxtel over de gehele wedstrijd de betere ploeg was. Zij speelden echter met te weinig geduld en misten hierdoor behoorlijk wat kansen. Wat nog vervelender was: bij een paar sporadische uitvallen van Woenselse Boys liet men zich de kaas van het brood eten. De opstelling was dezelfde als in de laatste wedstrijd tegen WEC, alleen was Haike van Heesch nu terug ten koste van Sven van Heesch. Al in de 2e minuut kreeg Boxtel een kans via Jesse van Homelen. Deze werd gevonden door Gerben van Boxtel na een onderschepping maar de inzet ging net naast. Boxtel speelde vooruit en wist een aantal fraaie aanvallen op de mat te leggen, waar Woensel bijna niet over de middenlijn kwam. Toch werd een van die uitbraken Boxtel fataal. In de 22e minuut haperde het in de organisatie en kon Woensel, volkomen tegen de verhoudingen in, de 1-0 aantekenen. De wedstrijd ging hierna onveranderd verder, BOC onrustig ten aanval en Woensel slechts af en toe. Eén van deze weinige aanvallen werd in de 27e minuut afgeslagen, waarna snel Jesse van Homelen op rechts werd bediend. Zijn inzet vanuit een bijna onmogelijke hoek werd door de keeper niet goed verwerkt. Haike van Heesch was er als de kippen bij en werkte de verdiende gelijkmaker binnen: de 1-1 was een feit. Vervolgens was er in de 37e minuut nog een curieus moment met Lars van Hamond. Voorgenoemde speelt de bal tegen arbiter Antoon Fitters aan en kreeg zo de bal ook weer terug. Na dit bijzondere een-tweetje plaatst van Hamond de bal in de rechter bovenhoek maar met een mooie redding weet de Eindhovense goalie het doelpunt te voorkomen.

Net als in de 1e helft heeft Boxtel weer de overhand en weet met regelmaat de Woenselse verdediging in problemen te brengen. Toch was er hulp nodig van de tegenstander nodig om op voorsprong te komen. De linksachter van Woensel gaf een tikkie breed waar Jesse van Homelen alleen maar dankjewel tegen kon zeggen. In de 51e minuut tekent hij dan ook de 1-2 aan. De verwachting was dat BOC nu door zou kunnen drukken maar hoe bedrogen kwamen de Munsel-11 weer uit. Een 5-tal minuten later wordt er niet opgelet bij een inworp en voor men het goed en wel beseft scoort Woenselse Boys de 2-2. Zoals wel vaker werd ook nu weer de reservebank ingezet maar helaas zonder de wedstrijd winnend af te sluiten. In de 67e minuut leek het hier nog wel op. Na een uitstekende pass van Luis op van Homelen lijkt de weg naar het doel open te liggen. Helaas wordt er echter niet gescoord uit deze aanval. Al met al slechts een winstpunt als resultaat: er had beslist meer in gezeten. Het vertoonde spel gaf ditmaal aan dat er zeker nog rek zit in deze selectie en dat er tegen elke tegenstander mogelijkheden zijn op een positief resultaat!

Laten we hopen dat dit de volgende wedstrijd al het geval is! Ditmaal is het wederom Woensel, maar nu Nieuw Woensel, met de aftrap thuis op 5 februari om 14:30 uur.