Avesteyn effectief tegen Boxtel

5283TW
BOXTEL
tel. 0411-674974

Zondag werd de wedstrijd tegen de ploeg uit Heeswijk Dinther afgewerkt op het kunstgras. Nu is uit voorgaande wedstrijden gebleken dat BOC dan regelmatig goed uit de verf komt. Ten opzichte van vorige week was dit ook zeker het geval. Nochtans kregen de Rood-Witten een les in effectiviteit van Avesteyn. De beginfase oogt wat onrustig met veel balverlies en onzorgvuldige passing. Strijd is er echter wel en dat maakt al veel goed ten opzichte van de vorige wedstrijd. Na 25 minuten is er een serieuze uitbraak van Avesteyn maar keeper Feenstra is vooralsnog alert. Bij de tegenstoot is er een prachtige crossbal van Sven van Heesch die op een corner uitdraait. De goal valt niet en meteen is er weer een tegenstoot van Heeswijk. Sven van Heesch loopt goed mee en veroorzaakt een overtreding binnen de 16. Waar vriend en vijand het er over eens waren, was de arbiter een andere mening toegedaan. Hij laat doorspelen maar kwam enkele ogenblikken later met de ‘goedmaker’ op de proppen. Bij het volgende balcontact wordt de bal wel duidelijk gespeeld maar besluit hij om alsnog de pingel toe te kennen. Deze wordt snoeihard binnengeschoten voor de 0-1. Aansluitend hierop incasseert Mitchell Vogels ook nog geel vanwege aanmerkingen op de leiding. Tot overmaat van ramp scoort Avesteyn vlak voor rust ook nog de 0-2. Na een aanval over links wordt de bal in de korte hoek binnen geschoten waarbij keeper Hidde Feenstra zeker niet vrijuit ging. Ook is er aan de kant van Boxtel de eerste noodgedwongen wissel en verlaat Luis het veld voor Stan Groenendaal.

Na zo’n 10 minuten in de 2e helft gespeeld te hebben, valt ook Sven van Heesch onfortuinlijk en geblesseerd uit. Zijn vervanger is Tim Hulskes. Ook Boxtel meent na 55 minuten aanspraak te kunnen maken op een penalty. Dit naar aanleiding van een overtreding op Jesse van Homelen binnen de 16 maar ook hier wil de scheidsrechter niets van weten. Boxtel komt er af en toe voetballend goed uit, waar in de 1e helft te vaak de lange bal werd gespeeld. Het nadeel is en blijft dat er gewoon te weinig en te moeilijk wordt gescoord. Na een uur spelen valt definitief het doek voor de Munselploeg. Waar even van tevoren de verdediging nog met de schrik vrijkwam, wordt er nu na een goede aanval de 0-3 aangetekend. Vervolgens laat Avesteyn de teugels ietwat vieren, loerend op de counter. Dit geeft vervolgens een wat vertekend beeld van de wedstrijd, met Boxtel wat nu meer aan voetballen toe komt. Neemt niet weg dat ze er af en toe goed uitkomen over de flanken maar de nodige stootkracht missen om te scoren. Vlak voor het einde deelt Heeswijk de genadeklap uit als Daan Breuer de bal verspeelt. De linksbuiten weet hier wel raad mee en passeert keeper Feenstra voor de vierde keer. Toch is er ondanks de uitslag met vlagen inzet, strijd en goed voetbal te zien geweest.

Volgende week kunnen de spelers op de fiets naar de buren uit Esch, met de aftrap aldaar om 14:00 uur.