Boxtel haalt zijn gram tegen Irene

Irene 1 (zon)

5 maart 2023 14:30

M. Geurtsen

Sportpark Munsel
De Aanloop 29
5283TW
BOXTEL

De hoofdmacht van BOC had nog wat goed te maken tegen de buren uit Gemonde. Waar de vorige wedstrijd eerlijk gezegd kansloos werd verloren, was daar nu in ieder geval geen sprake van. Vanaf het eerste fluitsignaal lieten de intenties van Boxtel niets te raden over. Waar het in de voorgaande wedstrijden nogal eens aan schortte, stond er nu een volwassen en gedecideerd elftal op de mat. Na drie minuten is het al raak, als Valentijn Waals op het middenveld goed door gaat. Deze weet Sven van Heesch op rechts te bereiken die op zijn beurt de bal bij Haike van Heesch in de voeten speelt. Deze weet via de keeper toch de bal over de lijn te krijgen en noteert achteraf gezien zijn eerste van de wedstrijd. De 1-0 staat en voor Irene zijn de rollen omgedraaid. De komende tien minuten weet Irene af en toe onder de druk uit te komen zonder echt gevaarlijk te worden. Na nog geen half uur spelen had Lars van Hamond zomaar een wereldgoal kunnen scoren. Hij krijgt de bal over rechts prachtig op maat voorgegeven. Met een halve omhaal vuurt hij het leer richting de verre kruising maar in plaats van in het doel scheert hij net naast. Helaas maar niet getreurd en Boxtel gaat onverdroten door. Nog geen minuut later is het weer van Hamond met een kans maar deze keer is zijn inzet te zwak. BOC blijft op zoek naar de tweede treffer maar gaat rusten met een minimale voorsprong

In de eerste minuut van de tweede helft is er bijna een kopie van de eerste treffer. Ditmaal is het Valentijn Waals die na een snelle inworp de bal bij Haike van Heesch in de 16 krijgt. Met heel wat minder moeite dan bij zijn eerste weet hij ook zijn tweede binnen te schieten. Het is nog vroeg in de wedstrijd maar toch is Irene gezien. Het enige minpunt aan de wedstrijd is dat Irene, licht gefrustreerd, zich regelmatig bedienen van forse overtredingen na de 2-0. Scheidsrechter Geurtsen had hier in ieder geval niet altijd een adequate oplossing voor. Zelfs zo dat Boxtel tot tweemaal toe van een mogelijke goal werd afgehouden. Irene dringt uiteraard nog wel aan met in de tachtigste minuut nog een gevaarlijke doorbraak. Keeper Raymon Strik, die een redelijk eenvoudige wedstrijd had, trad hier zeer resoluut op om erger te voorkomen. Met een aantal frisse wissels trekt Boxtel, ondanks de nodige blessuretijd, de overwinning over de streep. De fans kregen in ieder geval een spannende pot voorgeschoteld waar men BOC ditmaal enkel aan kon rekenen dat het niet meer had gescoord.

Hopelijk kan deze tendens voortgezet worden in het restant van de competitie, met als eerstvolgende tegenstander de hekkensluiter S.V Tongelre in Eindhoven met de aftrap om 14:30 uur aldaar.