RKSV Boxtel tegen S.V Tongelre doelpuntrijke wedstrijd

5283TW
BOXTEL
tel. 0411-674974

Zondag was er in ieder geval, voor de neutrale toeschouwer, een spannende wedstrijd op Munsel te zien. In de 1e minuut is het al raak voor de gastheren, als Valentijn Waals de bal in de 16 laat lopen voor Sven van Heesch. Deze plaatst het leer met een bekeken schot in de rechtse hoek voor de 1-0. Meteen na de aftrap van Tongelre is er een onderschepping van Valentijn Waals maar nog niet de 2e treffer voor Boxtel. Wel is er vrijwel meteen de tegenstoot van de bezoekers maar weet Owen Kemps op het laatste moment de gelijkmaker van de lijn te halen. Het spel verplaatst zich wederom naar de andere kant en ditmaal met Jesse van Homelen. Deze toont het nodige geduld maar ziet zijn schuiver jammerlijk op de paal komen. Na een kwartier in de 1e helft laat de arbiter zich voor de 1e keer gelden. Na een overtreding op Owen Kemps op de achterlijn, waarbij hij overduidelijk aan het shirt wordt getrokken, weet Tongelre de 1-1 binnen te schieten. Tongelre ruikt bloed en wil maar wat graag de score uitbreiden. Dit gebeurt na een klein half uur na een vermeende overtreding op keeper Strik. Deze wordt niet opgemerkt, evenals de buitenspelgoal die daarop volgt. Niettemin staat de 1-2 op het telraam. Voor een actie voorafgaand aan de goal, scoort Jari Klijmij wel het 1e geel van de wedstrijd. Boxtel verliest de moed niet en denkt enkele minuten later op gelijke hoogte te komen. Deze wordt echter afgevlagd en de spelers van Boxtel beginnen steeds meer te protesteren. Toch krijgt BOC loon naar werken in de 34e minuut. Na goed doorgaan van Stijn van der Steen weet deze de bal bij de 2e paal te krijgen. Hier staat Daniel Foster om dit cadeautje uit te pakken en schiet onbelemmerd de 2-2 binnen. Voor rust weet de Munselploeg ook nog op voorsprong te komen via Valentijn Waals. Deze weet een matige terugspeelbal te onderscheppen en passeert de uitgekomen Doze Manuel in de korte hoek. Boxtel gaat rusten met, hetzij een minieme maar niet onverdiende, voorsprong.

Na de rust is het duidelijk dat Jari Klijmij en Luis Miguel Ferreira Queridinha zijn vervangen door Gerben van Boxtel en Lars Timmers. Tongelre wil uiteraard niet verliezen en blijft drukken waar mogelijk. Meteen na de rust is er al een poging maar keeper Strik staat goed. Toch duurt het niet lang totdat de ploeg uit Eindhoven op gelijke hoogte komt. Na het vlaggen voor buitenspel en het negeren door de scheidsrechter hiervan, weet Tongelre de 3-3 te scoren. Het spel wordt wat feller met achtereenvolgens geel voor van Veen en Diallo van de bezoekers. Na een uur spelen begint de scheidsrechter toch wel hier en daar een hoofdrol te vertolken. Waar BOC na 68 minuten een pingel had moeten krijgen, werd dit afgedaan met een vrije trap. Boxtel weet hier niet uit te scoren maar Tongelre in de tegenstoot wel. Na een aanval door het midden, waarbij het middenveld niet vrijuit ging, wordt de 3-4 genadeloos binnengeschoten. Toch is Boxtel niet uit het veld geslagen en weet alsnog op 4-4 te komen. Na een wederom discutabele beslissing van scheidsrechter IJzerman, weet Boxtel deze te scoren. De keeper van Tongelre zou 2 keer de bal klem hebben gepakt, wat niet het geval was. Niettemin krijgt Boxtel een vrije trap en weet Jesse van Homelen deze via de kluts achter de lijn te krijgen. Vlak voor tijd is er nog een opstootje in het heetst van de strijd. Hierdoor krijgt Whalid El Ghousli zijn 2e geel en moet met rood het veld verlaten. Na 90 minuten klinkt het eindsignaal van een wedstrijd zonder winnaars en verliezers.

Zondag 30 oktober, de eerstvolgende wedstrijd, staat er weer een Eindhovense tegenstander op de rol, te weten Tivoli. De aftrap in de lichtstad is om 14:30 uur.