Boskant aan 1 helft genoeg tegen Boxtel

5492ET
SINT-OEDENRODE
tel. 0413-472161

Afgelopen zondag heeft BOC een van de laatste strohalmen om degradatie te voorkomen niet kunnen grijpen. Waar de verdediging in de eerste helft wat ongeorganiseerd overkwam, kwam de aanval redelijk uit de verf dit keer. Na 15 minuten is er een goede aanval van Luiz, na eerst een overtreding te hebben gemaakt, komt hij op links door. Zijn schot is op doel maar recht op de keeper helaas. Boskant deelt in de eerste helft ook wat speldenprikken uit maar toch zijn de beste kansen voor BOC. Na een dikke 20 minuten spelen denkt BOC zelfs aan een strafschop als Mitchell Vogels in de 16 wordt gevloerd. De scheidsrechter, die overigens prima floot, wil hier echter niets van weten, evenmin van de overtreding verderop in de wedstrijd als Valentijn Waals opzichtig na 3 tegenstanders omspeeld te hebben wordt geduwd. Dit was overduidelijk wel een overtreding en misschien nog wel een stafschop. Ondanks dat Boxtel meer kansen krijgt is het toch nog bijna Boskant wat de score opent, maar de bal wordt behalve over keeper Strik ook over de lat gelegd.

Na de rust blijft BOC druk zetten maar Boskant wordt gevaarlijker en komt er vaker goed uit. Daar komt ook de aloude voetbalwet weer om de hoek kijken dat men niet altijd krijgt wat men verdient. Na bijna een uur spelen is er een zondagsbal van Boskant die in de 16 valt. Na een scrimmage over meerdere schijven wordt de bal uiteindelijk van dichtbij in de linker bovenhoek geramd. De 1-0 staat maar Boxtel geeft vooralsnog niet op. Als dan ook nog een 10-tal minuten later de 2-0 wordt aangetekend, zakt bij menig speler toch de moed in de schoenen. Boxtel perst er in de laatste minuten nog wel een klein offensief uit maar moegestreden is de marge simpelweg te groot. Na het laatste fluitsignaal is er het besef dat degradatie nu echt om de hoek ligt.

Volgende week staat er een thuiswedstrijd op het programma tegen de enige ploeg die nog onder Boxtel staat, te weten Woenselse Boys. De aftrap op Munsel is om 14:30 uur.