RKSV Boxtel geeft WEC niets cadeau

5482VK
SCHIJNDEL
tel. 073-5494824

In de laatste wedstrijd van het seizoen hing er voor BOC niets meer vanaf behalve het seizoen waardig af te sluiten. Dit was niet het geval voor WEC, wat bij winst nog een periodetitel binnen kon slepen. In het begin van de wedstrijd is het gros van het balbezit voor WEC maar Boxtel blijft verdedigend goed overeind. Na een kwartier komen de Rood-Witten toch op voorsprong. Na een voorzet over links van Rick van Hamond doet op rechts Lars Timmers hetzelfde. De afvallende bal valt voor Sven van Heesch die met een volley zijn inzet via binnenkant paal naar de 0-1 ziet gaan. Gezien het spelbeeld ook niet onverdiend en WEC moet aan de bak. Na 22 minuten is er alweer de eerste geblesseerde aan de kant van BOC te noteren, te weten Valentijn Waals, die vervangen wordt door Luis. WEC wordt gaandeweg de eerste helft gevaarlijker met een 4-tal corners opeenvolgend. Gelukkig voor BOC heeft de aanval van WEC het vizier niet op scherp maar dit neemt niet weg dat zeker het laatste kwartier BOC er maar moeizaam uitkomt. Veel spelers zullen dan ook blij zijn geweest met het rustsignaal van arbiter Yilmaz.

Na de rust gaat WEC door waar het gebleven was, namelijk druk zetten naar voren. Waar de gastheren al diverse momenten om gelijk te maken krijgen, helpen ze deze veelal zelf om zeep. Vroeg in de tweede helft wisselen Rick van Hamond en Lars Timmers voor Jelle Breuer en Guus van Raamsdonk, waar in het begin van de tweede helft David Iwuchukwu al achter gebleven was voor Lars van Hamond. Na zo’n 65 minuten spelen is er een moment in het strafschopgebied waar scheidsrechter Yilmaz na appel fluit voor een vermeende handsbal. In het tumult wat vervolgens volgt vallen er de nodige gele kaarten wegens protest. Ondanks de vele protesten, inclusief de grensrechter, is arbiter Yilmaz onverbiddelijk en gaat de bal op de stip. Deze wordt binnen geschoten en WEC begint er weer in te geloven. BOC komt er vervolgens, vaak via Lars van Hamond en Haike van Heesch, weer wat vaker uit. Toch is het WEC wat na een moment van onoplettendheid er door komt en de 2-1 aan kan tekenen. De Wijboschenaren denken de winst binnen te hebben, maar Boxtel is een andere mening toegedaan. De wedstrijd wordt links en rechts wat feller en uit een van de daarbij behorende overtredingen weet BOC uiteindelijk kort voor tijd de gelijkmaker te scoren. Een paar meter over de middenlijn zet Jari Klijmij zich achter de bal en weet deze bij de tweede paal te krijgen. Hier staat de kopsterke Mitchell Vogels en verlengt de bal op Haike van Heesch. Ook hij weet koppend de bal langs de goalie van WEC te krijgen. Het staat 2-2 en kort hierna fluit scheidsrechter Yilmaz voor het einde.

Het seizoen zit er op voor BOC en hopelijk is er volgend seizoen wat meer geluk voor de Rood-Witten!