RKSV Boxtel te wisselvallig

Partituurlaan 100
5642ST
EINDHOVEN

De 11 die zondag aantraden tegen SV Tongelre uit Eindhoven waren nagenoeg dezelfde die vorige week Irene opzij hadden gezet. Toch was dit team geen schim van dat van verleden zondag. In de eerste minuut lijkt het nog veelbelovend als Valentijn Waals al een schot produceert. In de daaropvolgende minuten is het Lars van Hamond, zoals al vaker dit seizoen, die een aantal fatsoenlijke aanvallen op de mat legt. Echter, zijn er telkens bij zijn voorzetten te weinig aansluitingen om af te ronden. In de 25e minuut is er een appel voor een penalty maar deze wordt niet gehonoreerd door de scheidsrechter. Deze zou gaandeweg de wedstrijd ook weer een flinke stempel op de wedstrijd drukken met enkele toch wel zeer discutabele beslissingen. Na een half uur spelen moet BOC reeds noodgedwongen wisselen wanneer Sven van Heesch licht aangeslagen lijkt. Zijn vervanger is Tim Hulskes die zijn positie op het middenveld overneemt. Zo’n vijf minuten later is er een diepe bal op Haike van Heesch die door de uitgekomen keeper buiten de 16 wordt getorpedeerd. Waar iedereen, toch in ieder geval met een Rood-Wit hart, zeker rekende op een rode kaart, werd deze overtreding bestraft met ‘slechts’ geel. Tongelre wordt iets agressiever en kruipt wat meer uit zijn schulp. Vlak voor rust is er dan nog een fikse overtreding op Valentijn Waals. Voorgenoemde omspeelt zijn directe tegenstander en wordt voor de 16 onderuit geschoffeld. Met niemand voor hem kon hij bestempeld worden als ‘doorgebroken speler’. Wederom wordt ook deze overtreding door de arbiter van dienst afgedaan met geel! De toegekende vrije trap wordt genomen door Lars van Hamond en bij de tweede paal neergelegd. De mee opgekomen Mitchell Vogels kan echter de bal net niet aan om de score te openen. Als er gefloten wordt voor de rust is het duidelijk dat er te makkelijk en te vaak simpel balverlies werd geleden en is er in de tweede helft werk aan de winkel!

Na rust speelt Boxtel behoorlijk flets en is het maar een enkeling die een voldoende scoort. Na een 65 minuten is het eerste wapenfeit een vrije trap van Boxtel. Wederom is het Lars van Hamond die deze opeist. Hij neemt hem met veel gevoel en snelheid maar de redding van de goalie is minstens net zo knap. Bij de daaropvolgende tegenstoot is het wel raak voor Tongelre. BOC lijdt balverlies door het midden en bij de daaropvolgende tegenaanval valt de bal voor de voeten van de spits uit Eindhoven. Deze kan kinderlijk eenvoudig tegen de verhouding in de 1-0 laten noteren. Feit is wel dat deze goal eigenlijk niet had mogen vallen als keeper Strik er nog wel zijn vingers tegen krijgt en de verdediging niet daadkrachtig genoeg was. Boxtel blijft uiteraard wel aandringen maar komt er maar sporadisch goed uit. Na 80 minuten is er weer een vrije trap waar van Hamond zich achter zet. En weer spelen hij en de keeper de hoofdrol. Als de bal richting de kruising wordt gestreept is het weer de keeper die hem via de kruising eruit ranselt. Tongelre ruikt natuurlijk de drie punten en grijpt alles aan om deze over de streep te trekken, inclusief tijdrekken en geveinsde overtredingen. Toch had BOC nog langszij kunnen komen als de bal voor de doellijn neervalt maar in de scrimmage is het wederom de keeper die de gelijkmaker weet te voorkomen. Afgezien van een draak van een wedstrijd is de wind wel als stoorfactor te noemen. Op het sportpark stond namelijk een snoeiharde noordenwind wat het voetballen uiteraard ook niet vergemakkelijkte. Neemt niet weg dat Boxtel zich in Eindhoven danig tekort heeft gedaan in de aanloop naar de ontknoping van deze competitie.

Nu is het wel zo dat door dit resultaat Boxtel de derde plaats van onderen bezet maar het verschil met de nummer 6 slechts 4 punten bedraagt. Bij enkele goede resultaten is men dus weer uit de gevarenzone maar dan moeten deze wel gehaald worden uiteraard.

Volgende week speelt BOC thuis tegen wederom een tegenstander uit Eindhoven, ditmaal Tivoli. De aftrap op Munsel is om 14:30 uur.