Penalty’s nekken RKSV Boxtel

5283TW
BOXTEL
tel. 0411-674974

Zondag speelde BOC thuis tegen Boskant, waar gezien de stand wellicht de broodnodige punten gehaald konden worden. Niets was minder waar na 90 minuten. Al in de eerste minuut scoort Boskant via een penalty de 0-1. Na een lange bal waar de verdediging van BOC niet alert is, is keeper Raymon Strik gedwongen in te grijpen. Als de overtreding al discutabel is, is de plaats van de overtreding dat zeker. Waar iedereen bij BOC overtuigd is dat het buiten de 16 is, is arbiter Sfendylas overtuigd van zijn gelijk. De bal gaat op de stip en wordt zuiver binnen geschoten. Het is natuurlijk vroeg in de wedstrijd en Boxtel is vooralsnog niet onder de indruk. Toch krijgen de 11 van Boskant binnen het kwartier nog een kans, na defensief geschutter. Iedereen ziet de bal na een lob over de uitgekomen Strik echter naast de goal vallen. Daarna neemt de Munselploeg duidelijk het voortouw, maar zonder veel resultaat. Toch konden ze in de 20e minuut op gelijke hoogte komen, na een overtreding op Valentijn Waals. Lars van Hamond posteert zich achter de bal, maar ziet zijn inzet naast het doel gaan. Jammer, maar niet getreurd en de blik vooruit! Tot aan de rust krijgt Boxtel wat corners en vrije trappen, maar kan geen vuist maken.

Na de rust blijft BOC doordrukken voor de gelijkmaker. In de 51e minuut gebeurt dit eigenlijk ook. Na een vrije trap van Lars van Hamond, komt de bal in de 16. Hier wordt hands gemaakt en aansluitend de bal binnen geschoten door Guus van Raamsdonk. Het geval is echter dat de scheidsrechter heeft gefloten voor de overtreding. De penalty wordt wederom genomen door Lars van Hamond, en deze plaatst de bal in de linkerhoek. Keeper Frank Thijssen keert jammer genoeg ook deze bal! De wet van Murphy is zeker van toepassing deze middag voor BOC……Toch blijft BOC werken en krijgt nog de nodige kansen. Zoals vaker wordt de complete reservebank ingebracht, maar ook dit is zonder het gewenste resultaat. Boxtel gaat achterin 1 op 1 spelen om alles op de aanval te kunnen gooien. Op een gegeven moment gaat de tijd ook een rol spelen uiteraard, wat de nauwkeurigheid begrijpelijk ook niet altijd te goede komt. Door de geboden ruimte kon Boskant er zelfs nog een paar keer gevaarlijk uitkomen. Na 90 minuten fluit scheidsrechter Panagotis Sfendylas voor het einde en staat Boxtel wederom met lege handen. Er rest niets anders dan uit te huilen en door te gaan!

Voorlopig is er wat rust met de eerstvolgende wedstrijd op 14 januari thuis met de aftrap om 18:00 uur tegen WEC.