RKSV Boxtel zoekt spits

5473RN
HEESWIJK-DINTHER
tel. 0413-292289

Boxtel was afgereisd naar Heeswijk Dinther zonder trainer Michael van de Wal. Deze is nadat hij en RKSV Boxtel en hij in goed overleg uit elkaar zijn gegaan, inmiddels vervangen door Jochem van der Hoeven. Het is natuurlijk nooit prettig om bij een team te komen waar het niet goed loopt maar hierin ligt dan waarschijnlijk ook weer een uitdaging. Dat Avesteyn momenteel de tweede plek op de ranglijst inneemt en BOC derde van onderen staat, daar was afgelopen zondag in Heeswijk Dinther niet veel van te merken. Niettemin wist Avesteyn na 90 minuten de volle drie punten te incasseren. In een verder vrij open wedstrijd weet Avesteyn regelmatig hun linksbuiten in stelling te brengen die telkens niet afdoende gedekt wordt. Na zo’n zes minuten spelen komt Boxtel met de schrik vrij, als na een goede aanval van Avesteyn de bal via de paal weer terug in het spel komt. Ook Boxtel weet toch de nodige aanvallen te creëren met misschien de beste kans voor Haike van Heesch. Deze ziet echter zijn schot tijdig geblokt worden. Toch komen de gastheren alsnog in de eerste helft op voorsprong na miscommunicatie achterin. Nadat keeper Strik een lastige bal op Mitchell Vogels inspeelt, verspeelt deze de bal aan de spits van Heeswijk. De eerlijkheid gebiedt ook te zeggen dat voorgenoemde de bal ook werkelijk afgemeten over Raymon Strik heen krijgt voor de 1-0.

Na de rust is het wederom duidelijk dat Haike van Heesch niet meer verder kon. Zijn vervanger was David Iwuchukwu die een ander type speler is dan van Heesch. Ondanks zijn tomeloze inzet was dit niet de wedstrijd voor hem maar uiteraard breekt nood wet. Toch speelde hij samen met Gino Mauriks, die in de eerste helft al was ingevallen voor Tim Hulskes, een goede wedstrijd. Eigenlijk verdiende niemand van Boxtel een onvoldoende maar het scoren blijft helaas uit. Boxtel blijft werken en krijgt toch de nodige kansen via David, Luiz en Lars van Hamond. Deze had misschien nog de grootste kans via een vrije trap. Deze wordt goed genomen in de rechterhoek maar ook vakkundig gestopt door de doelwacht van Avesteyn. Na 70 minuten lijkt Avesteyn de score te verdubbelen als Jari Klijmij zich in de luren laat leggen. Hij weet zelf zijn fout goed te maken door de bal van de doellijn te halen maar loopt hierdoor tegen de paal op. Gelukkig kan hij na verder onderzoek de wedstrijd vervolgen. Doordat BOC met man en macht naar de gelijkmaker op zoek is, krijgen ook de gastheren natuurlijk nog de nodige kansen. Vlak voor het einde is er aan de kant van BOC nog een smet op de wedstrijd te noteren. Na een zwaar onnodige overtreding moet Sven van Heesch met rood het veld verlaten. Kort hierop weet Avesteyn na een tegencounter voor de statistieken de 2-0 te noteren. Meteen na deze treffer fluit de goed fluitende arbiter voor het einde.

Volgende week 30 april staat de derby Boxtel- Essche Boys weer op de kalender. De aftrap op Munsel is om 14:30 uur.