Boxtel kan niet stunten tegen koploper

Nijnsel/TVE Reclame 1 (zon)

4e klasse G

12 februari 2023 14:30

B. Wilbers

Sportpark Den Eimert
Sportlaan 2
5492NM
SINT-OEDENRODE
tel. 0413-474067

Dat Nijnsel momenteel de ranglijst aanvoert is na zondag geen verrassing. Het is een volwassen voetballende ploeg waar BOC in ieder geval geen antwoord op had. De druk ligt er dan ook meteen op vanaf het fluitsignaal en Boxtel komt er zeker in de 1e helft slechts sporadisch onderuit. Saillant detail is ook dat onder de lat bij BOC Tommie Verhagen te vinden is. Deze had zijn laatste wedstrijd in de hoofdmacht al enkele jaren geleden gespeeld maar wegens een algehele keepersmalaise stond hij er weer en niet onverdienstelijk. Zelfs assistent-trainer Barry Schelle was geblesseerd na met zijn vinger in de kleedkamer tussen de deur te hebben gezeten… Aan Verhagen lag het dus niet dat BOC uiteindelijk met 3-0 verliest. Al na 9 minuten is het raak voor de gastheren uit Nijnsel. Waar Verhagen in eerste instantie nog knap redt, is hij kansloos op de 2e inzet na zwak meeverdedigen. Gaandeweg wordt Nijnsel op alle vlakken sterker, zowel tactisch als in de combinatie en hun positiespel. Het is ook een ongeschreven voetbalwet dat als men voetballend tekort komt, men dit dan maar met strijd dient te compenseren. Ook hier ontbrak het eigenlijk aan op een enkeling na, aangevoerd door Lars van Hamond die hier wel de noodzaak van inzag.

Na de rust had Boxtel na 2 minuten plotsklaps op gelijke hoogte kunnen komen als Luis had geweten dat hij meer tijd had gehad voor zijn doelpoging. Toch dient de eerlijkheid mij toch weer te melden dat de arbiter ook weer een negatieve glansrol vervulde deze wedstrijd. Ondanks dat Nijnsel veruit de betere ploeg was zat er toch nog oud zeer naar aanleiding van de thuiswedstrijd bij Boxtel. Dit vertaalde zich regelmatig in vervelende overtredingen en situaties waar de scheidsrechter geen adequaat antwoord op had. Gaandeweg zijn er dan ook de nodige gele kaarten met de laatste voor Guus van Raamsdonk na een overtreding op hem. Dat de arbiter hier dan ook de vrije trap aan Nijnsel toekent zegt meer dan genoeg. Neemt niet weg dat na een dik uur spelen BOC de wedstrijd volledig weggeeft. De 2-0 valt na een misverstand tussen Sven van Heesch en Daan Breuer, waar beide spelers de bal voor elkaar laten liggen. Een speler van Nijnsel pikt deze op en laat uiteindelijk de tweede aantekenen. De derde goal komt op het palmares van Jelle Breuer die een bal zomaar op de rand van de 16 in de voeten van een Nijnsel-speler passt. Boxtel komt in de 74e minuut ook nog met de schrik vrij als Tommie Verhagen, noodgedwongen, moet uitkomen en de aanvaller torpedeert buiten de 16. Waar een rode kaart uiteraard op zijn plaats was geweest komt hij goed weg met slechts een gele. Het blijft echter 3-0 en is het toch jammer dat BOC redelijk overeind bleef maar door toch wel knullige persoonlijke fouten het erg snel weggeeft.

Mede door dit resultaat bivakkeert Boxtel nu toch echt in de onderste regionen van de ranglijst en dienen er resultaten geboekt te gaan worden om erger te voorkomen! Misschien dat dit op 5 maart kan thuis tegen Irene, waar ook het een en ander dient te worden recht gezet. De aftrap op Munsel is om 14:30 uur.