RKSV Boxtel 2 punten te weinig tegen VOW

De Bresser 27 29
5465PW
VEGHEL

Ondertussen mag het geen geheim zijn dat Boxtel alle punten kan gebruiken en het alle hens aan dek is. Zondag zag het er lange tijd naar uit dat in Zijtaart misschien wel de nodige punten konden worden gehaald. De ploeg van coach Michael van de Wal begint meteen druk te zetten, waar VOW veelal de lange bal hanteert. Het moet gezegd dat BOC er vaker gevaarlijker uitkomt met Zijtaart wat in de eerste helft een aantal kansjes hier tegenover zet. Na 35 minuten lijkt het erop dat Boxtel eindelijk op voorsprong komt. Helaas maakt Haike van Heesch een beweging te veel, waardoor de kans niet verzilverd wordt. Tot aan de rust volgen er nog een viertal schoten maar allemaal zonder vaart of precisie.

Na de rust heeft VOW een wissel toegepast, een balvaardige spits. Waar in de eerste helft Zijtaart vooral fysiek was, begint het ook bij hun meer te lopen. Niettemin houdt BOC de overhand in de wedstrijd. Na een dikke vijftig minuten denken de Rood-Witten wederom de score te openen. Valentijn Waals gaat op links goed door en bereikt Luiz. Deze ziet zijn kopbal echter over de lat gaan. Boxtel begint daarop aan een mini-offensief waar uiteindelijk de 0-1 uitkomt. Als er na een vermeende overtreding niet wordt gefloten, gaat de bal in tweede instantie alsnog op de stip na een handsbal. Lars van Hamond eist deze op maar schiet vervolgens op de keeper. In de rebound is het alsnog Haike van Heesch die hem binnen schiet. De 0-1 staat op het bord en Boxtel hoopt dit uiteraard vast te kunnen houden. Toch weet VOW enkele minuten later de gelijkmaker te forceren. Na een ogenschijnlijk ongevaarlijke aanval valt de bal in het midden bij de 16 voor de voeten van een aanvaller van Zijtaart. Deze knalt de bal droog in de rechterhoek buiten het bereik van keeper Strik. De verdediging van BOC kijkt elkaar in ongeloof aan maar de 1-1 staat er toch echt. Op jacht naar de verlossende 3 punten dringt Boxtel nog wel aan, onder versterking van de intussen ingebrachte reservebank. Helaas bieden de geleverde inzetten niet het gewenste resultaat en houden de verdediging en de sluitpost hun doel verder schoon. Uiteindelijk boekt Boxtel na het laatste fluitsignaal een resultaat, echter niet de benodigde 3-punter.

Komende zondag, 16 april, speelt RKSV Boxtel weer een thuiswedstrijd tegen de nummer twee, Mariahout. De aftrap op Munsel is om 14:30 uur.