RKSV Boxtel heeft geen kind aan Tivoli

5644BR
EINDHOVEN
tel. 040-2117160

Tivoli uit Eindhoven was afgelopen zondag de tegenstander van BOC. Zij spelen hun wedstrijden op een mooi sportpark wat gedeeld wordt met RPC. Ondanks dat de Eindhovenaren lager geklasseerd staan, is onderschatting altijd gevaarlijk. Gaandeweg de wedstrijd is wel duidelijk dat de thuisploeg niet echt gevaarlijk wordt. Niettemin worden er na een 5-tal minuten links en rechts door verschillenden de adem ingehouden. Bij een hoge voorzet van Tivoli komt keeper Feenstra zijn doel uit. In plaats van de bal te koppen gaat hij onder de bal door. Voordat de aanval van Tivoli echter gevaarlijk wordt, heeft Owen Kemps erger voorkomen. Zoals reeds vermeld heeft Boxtel het betere van het spel maar het zal toch een half uur duren voor de score wordt geopend. Vanaf links is er een crosspass van Sven van Heesch op de opgekomen Daan Breuer. Deze controleert de bal uitstekend en weet vervolgens in de verre hoek de 0-1 aan te tekenen. Toch laat ook de ploeg uit de lichtstad zich niet onbetuigd. Na een gevaarlijke vrije trap weet Hidde Feenstra zich te strekken en met zijn vingertoppen een goal te voorkomen. In tweede instantie krijgt hij ook zijn voet nog achter de bal, net voor de instormende spits. Daarna is het weer de Munselploeg die de scepter zwaait, met een gevaarlijke tegencounter. Boxtel blijft pressie zetten met veelvuldig balbezit maar de tweede treffer blijft vooralsnog uit voor rust.

Zo’n vijf minuten na de rust is er een onderschepping van Sven van Heesch op eigen helft. Hij zet een rush in maar ontbeert, jammer genoeg, de scherpte en ziet zijn inzet langs de paal rollen. In de tweede helft wordt de sfeer wat grimmiger met enkele gele kaarten en de daarbij behorende gefrustreerde spelers. De scheidsrechter floot een goede wedstrijd maar had wellicht wat dwingender op kunnen treden links en rechts. Boxtel blijft zoals gezegd aandringen en na een uur spelen volgt er een waar spervuur van schoten in de 16. Omdat het echter overvol is strandden alle pogingen op verdedigers van Tivoli. Kort hierop worden er in een kort tijdsbestek alle wisselspelers van BOC in het veld gebracht. Sven van Heesch, Jesse van Homelen, Nessiem Trieling en Jari Klijmij staan hun plaats af aan Valentijn Waals, Haike van Heesch, Tim Hulskes en Luuk van Weert. Met vers bloed in de gelederen begint Boxtel aan een nieuw offensief. De eerlijkheid gebiedt wel te zeggen dat Tivoli, met enkele zeer gemankeerde spelers, wel vaak aan de noodrem trekt. Dit komt uiteraard het voetbal niet ten goede maar BOC blijft zelf gelukkig voetballen. Na 70 minuten valt dan eindelijk de verlossende 0-2. De op rechts opgekomen Lars van Hamond weet de bal bij Valentijn Waals te krijgen. Deze weet de voorzet op waarde in te schatten en schiet hem met links binnen. Waals is op dreef en weet enkele keren gevaar te stichten. Bij een van deze acties wordt hij neergehaald en verdient daarmee een vrije trap in de 82e minuut. Deze wordt opgeëist door Lars van Hamond net buiten de 16 meter. Eenmaal genomen weet hij hem fenomenaal in de linker bovenhoek te krullen, buiten het bereik van de goalie. De 0-3 staat en de wedstrijd zit op slot. Vlak voor tijd had de score nog verder uitgebouwd kunnen worden, via Valentijn Waals. Deze komt via een paar goede acties tot in de 16 maar is daar ongelukkig in de afwerking. Niettemin is 0-3 na het laatste fluitsignaal een uitstekend resultaat. Tevens heeft Boxtel laten zien ook tegen een fysieke ploeg, in ieder geval zoveel mogelijk de rust te kunnen bewaren. Dat BOC door dit resultaat voorlopig op de zesde plaats op de ranglijst bivakkeert, is eveneens mooi meegenomen.

Volgende week speelt RKSV Boxtel thuis tegen Pusphaira, de studentenvereniging uit Eindhoven. De aftrap op Munsel is om 14:30 uur.