RKSV Boxtel houdt 3 punten in eigen huis

RKVV Keldonk 1 (zon)

Mannen, 1, 4e klasse G

13 mei 2018 14:30

Afgelopen zondag stond er een wedstrijd op het programma tegen de 11 van Keldonk, die in de onderste regionen van de ranglijst verkeren. Maar eerst was de beurt aan de Pupil van de Week, wat inmiddels wel een traditie te noemen is bij RKSV Boxtel. Deze keer was het Pepijn Potters die samen met Bockie de aftrap mocht verrichten. Hij soleerde naar het doel van Keldonk en waar hij in eerste instantie de paal vond, verdween de bal daarna wel tussen de touwen. Boxtel zet vanaf het begin de druk op de tegenstander. In de 2e minuut is het al raak voor Boxtel. Lars van Hamond, die deze keer in de basis mocht starten, geeft een mooie steekpass op Daniel Mensah. De uitgekomen keeper en een verdediger lopen elkaar min of meer in de weg, waarna de bal met wat geluk bij Mensah komt en deze de bal simpel binnen kan schuiven. De 1-0 is een feit en Keldonk zal nu moeten komen als ze nog een resultaat neer willen zetten. Keldonk blijft echter afwachtend voetballen en dit geeft Boxtel nog de nodige kansen. In het eerste half uur meldt Boxtel zich regelmatig in de 16 van Keldonk, maar zonder de bevrijdende tweede goal te scoren. Na een half uur is de eerste echte kans voor Keldonk er, maar de aanvaller mist de bal compleet, en Boxtel kan weer simpel uitverdedigen. In het laatste kwartier begint Keldonk zich te bedienen van wat meer noodgrepen, wat resulteert in de nodige vrije trappen aan de kant van Boxtel. Toch krijgt Keldonk nog een dot van een kans, als de rechtsbuiten zich knap vrij speelt en vrije doortocht heeft naar het doel. Mitchell Vogels reageert echter zeer alert en glijdt de bal weg voor wat waarschijnlijk de 1-1 was geworden. Kort hierna fluit scheidsrechter de Kort voor de rust, en kan Boxtel redelijk tevreden naar de thee.

Na de rust komt Keldonk meer aan voetballen toe dan in de eerste helft. Misschien dat ze de krachten hebben gespaard voor een slotoffensief? Ondanks dit blijft Boxtel toch de bovenliggende partij, met veruit het meeste balbezit. In de 50e minuut is Boxtel alweer gevaarlijk na een rush van Haike van Heesch. Deze omspeelt knap enkele tegenstanders, maar zijn inzet wordt netjes gepareerd door de doelman van Keldonk. Vijf minuten hierna is er het eerste geel van de wedstrijd, nadat Marsadi Bounin zijn tegenstander onderuit heeft gehaald. Boxtel blijft de nodige corners en vrije trappen oogsten, maar de 2-0 wil maar niet vallen. Keldonk wisselt in de 60e minuut en Peter van Zutphen staat zijn plaats af aan Maick Oosterholt. Ook Boxtel besluit tot wisselen en hier is het Robin van de Laak die de plek inneemt van Haike van Heesch. Boxtel blijft aandringen maar komt in de 67e minuut toch met de schrik vrij, als keeper Verhagen redding moet brengen op een inzet van Keldonk. In de 76e minuut moet Lars van Hamond, die een prima wedstrijd speelde, het veld geblesseerd verlaten met een kwetsuur aan zijn hand en zijn vervanger is Jari Klijmij.  Boxtel krijgt nog de nodige kansen maar zoals al zo vaak gezegd, komt de Munselploeg maar moeizaam tot scoren. In de 88e minuut is er dan ook nog rood aan de kant van Boxtel voor Robin van de Laak, welke in verdedigend opzicht te laat was met zijn inzet en zijn tegenstander onderuithaalde. Na 90 minuten fluit scheidsrechter de Kort voor het einde van de wedstrijd en blijven de 3 punten achter in Boxtel. Over de gehele wedstrijd gezien is dit ook wel terecht te noemen en is Boxtel zeker van lijfsbehoud.

Na afloop van de wedstrijd was er ook weer de verkiezing van “The Man of The Match”, en deze keer was het Mark van de Westelaken die de tegoedbon in ontvangst mocht nemen, welke mogelijk wordt gemaakt door “Het Hart van Boxtel”.

Aankomende zondag speelt Boxtel de streekderby uit bij Essche Boys, en hier heeft Boxtel eigenlijk nog een rekening te vereffenen. Voorafgaand aan deze wedstrijd is er nog een voorwedstrijd van onze JO11-1 tegen een team van Essche Boys.