RKSV Boxtel succesvol op eigen terrein

NLC'03 1

4e klasse I

7 oktober 2018 14:30

Zondag werd de aftrap verricht door de “Pupil van de Week”. Deze week viel de eer te beurt aan Luuk van Esch, welke in de JO10-2 speelt. Bockie trapte af en Luuk omspeelde de verdediging van NLC’03 en schoof de bal beheerst in de rechter benedenhoek. Hierna werd er door de “grote jongens” afgetrapt en was het Boxtel die weer meteen het initiatief nam. Het moet gezegd worden dat er ook de nodige wijzigingen in de basis-elf zijn ten opzichte van vorige week. Enkele vaste krachten kampen met wat blessures. In het eerste kwartier is het duidelijk dat Boxtel de overhand heeft met veelvuldig balbezit en de nodige aanvallen. NLC’03 kan hier maar weinig tegenover stellen. Het is dan wel duidelijk dat Boxtel hier een resultaat kan en misschien wel moet neerzetten. Na dik een half uur spelen is er eindelijk de openingstreffer. Een zeer goed geplaatste vrije trap van Jesse van Homelen komt op het hoofd van Rick van Hamond. Diens inzet wordt in eerste instantie nog gekeerd, maar in de rebound is daar Mitchell Vogels die de bal tegen de touwen jaagt. De bevrijdende 1-0 staat genoteerd. Pas na 40 minuten is er eigenlijk pas het eerste serieuze schot voor NLC’03. Deze gaat naast maar geeft ook meteen het krachtsverschil weer van deze wedstrijd. Na 45 minuten heeft NLC’03 nog een ongevaarlijke doelpoging geforceerd en fluit de arbiter voor de rust.

Na de rust is het NLC’03 die zich als eerste in de 16 meldt, maar keeper Verhagen biedt eenvoudig redding. Na ongeveer 50 minuten gooit Boxtel, zo blijkt achteraf, de wedstrijd definitief in het slot. Jesse van Homelen besluit, in plaats van de bal tot corner te laten lopen, de bal binnen te houden. Vervolgens omspeelt hij zijn directe tegenstander en zet de bal voor op het hoofd van de inlopende Ramon de Laat. Deze kopt de bal, onhoudbaar voor de doelman, op een fraaie wijze in de linker bovenhoek. De 2-0 prijkt op het scorebord en NLC’03 is niet bij machte om hier verandering in te brengen. Boxtel laat hierna de teugels ietwat vieren en de wedstrijd krijgt een meer open karakter. Dit overigens zonder dat NLC’03 echt gevaarlijk kan worden. In de 66e minuut is er een wissel en verlaat Djuric Doran het veld voor Daniel Mensah. Met hem komt er ook meer snelheid op de flanken in de ploeg, en vallen er meer aanvallen te noteren. Boxtel wisselt nog 2 maal meer waaronder Jesse van Homelen die vervangen wordt door Jeremy Hehanussa, welke zijn debuut maakt in de hoofdmacht. In de 88e minuut is er nog een discutabel momentje. Na zeer sterk verdedigen van Rick van Hamond, stuurt deze Ramon de Laat met een mooie pass vogelvrij naar het vijandelijke doel. De weg wordt hem versperd door de uitgekomen doelman, die de Laat simpelweg neerhaalt. Waar toch bijna iedereen een rode kaart zag, werd het voorval afgedaan met een gele kaart en een bijbehorende vrije trap. Boxtel speelt de wedstrijd verder uit en incasseert na 90 minuten de meer dan verdiende drie punten. Doordat lager geklasseerde ploegen verloren maakt Boxtel vooralsnog een mooi sprongetje, en bivakkeren ze op de 3e plek op de ranglijst.

Volgende week speelt Boxtel uit tegen Boskant. Dit zou zomaar een mooi duel kunnen worden. Enerzijds met Boxtel die de goede reeks door willen zetten, en anderzijds met Boskant die nog niet hebben gewonnen en dit ongetwijfeld willen doorbreken. De aftrap aldaar is om 14:30 uur.

Mitchell Vogels (achter de keeper van NLC’03) heeft de score geopend.