Een zwaarbevochten overwinning

Cito 1

4e klasse I

28 april 2019 14:30

Afgelopen zondag moest Boxtel aantreden tegen CITO, een tegenstander die ook in de onderste regionen verblijft. Voor beide ploegen stond dus veel op het spel. In de uitwedstrijd werd Boxtel nog verrast door in de laatste minuten een doelpunt tegen te krijgen en eindigde in een gelijkspel.
Abe Peijnenburg mocht, als pupil van de week, de aftrap verzorgen en schoot de bal in tweede instantie in de goal.

Ondanks dat CITO de aftrap verrichtte, maakte Boxtel meteen een lekker begin. Lars van Hamond werd op de rand van de zestien meter neergehaald maar de scheidsrechter wees toch naar de stip. Penalty! Stefan Persoons knalde beheerst de 1-0 binnen. Boxtel bleef de druk erop houden. In de 10e minuut werd Tom van Rijswijk aangespeeld, hij speelde zijn directe tegenstander uit en vanaf 25 meter probeerde hij de keeper te verschalken. Rakelings ging de bal over de lat. Kort daarna was er een corner voor Boxtel. Jari Klijmij legde bal bij de tweede paal, de keeper ging onder de bal door en Mitchell Vogels kopte vervolgens de bal tegen de touwen, 2-0. Boxtel had de wedstrijd stevig in handen. Totdat in de 20ste minuut Jari Klijmij zijn eerste gele kaart kreeg en vervolgens twee minuten later weer een gele kaart kreeg. Boxtel moest nu verder met 10 man.
Boxtel was daarna de controle kwijt en de organisatie moest ook hersteld worden. CITO had nu de overhand maar echt gevaarlijk werden ze nog niet. Er werd een extra spits ingebracht en CITO bleef aandringen. In de laatste 3 minuten kregen ze drie grote kansen, maar gelukkig voor Boxtel werden ze niet verzilverd. Met 2-0 gingen beide ploegen rusten.

Meteen na rust kreeg Boxtel een vrije trap, bijna op de achterlijn. Van Hamond gaf de bal voor maar deze ging helaas aan iedereen voorbij. Bij een tweede vrije trap blesseerde de keeper van CITO zich. In een luchtduel kwam hij in aanraking met een speler van Boxtel waardoor hij niet meer verder kon. CITO-speler Willems stond klaar om in te vallen als spits maar hij moest nu het doel in. Kort daarna was er een verre uittrap van Tommy Verhagen en CITO-keeper Willems verkeek zich op de bal, want hij sloeg de bal weg terwijl hij buiten de zestien meter stond. De scheidsrechter zag dit niet en liet doorgaan. CITO bleef het proberen. In de 66ste minuut kreeg CITO een grote kans, maar deze werd te slap ingeschoten en Verhagen kon de bal makkelijk oprapen.

Valentijn Waals werd erin gebracht voor de moegestreden Doran. CITO bleef doordrukken en Boxtel kroop steeds verder achteruit. Dit resulteerde in een tegendoelpunt. Vanaf rechts werd een voorzet gegeven en deze werd ingekopt door Akin, 2-1. CITO rook uiteraard bloed, maar Boxtel bleef vrij gemakkelijk overeind. In de 83ste minuut was er een vrije trap voor CITO. Ordu probeerde het vanaf 35 meter maar Verhagen stompte de bal uit de hoek en de rebound mocht er niet meer komen omdat een speler van CITO buitenspel stond. Vervolgens kreeg CITO in de 90ste minuut nog een vrije trap op 20 meter maar deze belandde in de muur. Na 95 minuten werd er afgefloten en waren de drie punten voor Boxtel, die bijna 70 minuten met 10 spelers heeft gespeeld. De scheidsrechter had een grote stempel gedrukt op de wedstrijd en dat was jammer, want het was verder een sportieve pot voetbal.

Komend weekend is Boxtel vrij en speelt op 12 mei thuis tegen SDDL.

Mitchell Vogels kopte Boxtel naar een 2-0 voorsprong. (archieffoto)