DVG komt laat in de wedstrijd bij Boxtel langszij

DVG 1

4e klasse I

24 maart 2019 14:30

Onbekend

Zoals bij de meeste thuiswedstrijden is er een “Pupil van de week“. Deze week was Ivan Verhoof uit de JO8-3 de gelukkige. Hij verrichte de aftrap en scoorde bij Raymon Strik, die nog niet zo lang geleden de kleuren van BOC verdedigde. Daarna werd er afgetrapt voor de wedstrijd en stonden er twee ploegen tegenover elkaar met verschillende belangen. Aan de ene kant DVG welke nog meedoen voor een eventuele promotie, en anderzijds Boxtel die elke wedstrijd aan moeten grijpen om een eventuele degradatie te ontlopen. Dit is al direct na de aftrap te merken met twee ploegen die de aanval niet schuwen. In de 3e minuut valt het eerste geel van de wedstrijd reeds te noteren na onbesuisd inkomen van Lars van Hamond. In het eerste kwartier gaat het spel redelijk op en neer, met opvallend veel onzorgvuldige passing van met name Youri Tooren. In de 15e minuut komt Boxtel met de schrik vrij als DVG een schot op de lat uiteen ziet spatten. Een tiental minuten later overkomt DVG hetzelfde, als Ramon de Laat een goede kans niet goed raakt. DVG krijgt in de eindfase van de eerste helft een licht overwicht maar weet vooralsnog niet te scoren. Dit komt niet in de laatste plaats door Tommie Verhagen die een goede aanval van DVG alert weet te stoppen op slag van rust.

Na de rust verschilt het spelbeeld niet veel van de eerste helft in het eerste kwartier. In de 57e minuut heeft ook DVG zijn eerste gele kaart van de wedstrijd te pakken na een overtreding op Youri Tooren. In de 62e minuut is het Boxtel die de 1-0 aan laat tekenen. Via Lars van Hamond komt de bal terecht bij Stefan Persoons, die de bal niet meteen goed onder controle krijgt. In 2e instantie krijgt hij hem echter voor zijn linker, en ziet de bal via binnenkant paal over de lijn gaan. Nog geen 3 minuten later appelleren alle spelers van DVG, inclusief de reservebank, voor een penalty na stevig inkomen van keeper Verhagen. Scheidsrechter Wijsman wil hier echter niets van weten. Boxtel krijgt in de laatste 20 minuten nog een kans via Valentijn Waals, maar deze raakt de bal niet goed. Boxtel wisselt achtereenvolgens Youri Tooren, Lars van Hamond en Gerben van Boxtel. Hun vervangers zijn Djuric Doran, Jesse van Homelen en Jari Klijmij. In de 83e minuut moet Boxtel toch toestaan dat DVG langszij komt. Nadat Verhagen de bal in eerste instantie keert, heeft hij geen antwoord op de volgende inzet en ligt de 1-1 in de touwen. DVG ruikt bloed en probeert alsnog drie punten te forceren. Dit resulteert nog in een paar gele kaarten voor spelers van Boxtel, die aan de noodrem moeten trekken. Boxtel had nog drie punten uit het vuur kunnen slepen in de eindfase. Nadat een afvallende bal bij Jesse van Homelen voor de voeten valt, probeert deze het ineens met een boogbal. De keeper van DVG zou kansloos zijn geweest, maar de bal valt net naast het doel.

Na 90 minuten en wat extra tijd wordt er afgefloten, en valt er op deze uitslag feitelijk weinig af te dingen. Volgende week speelt Boxtel wederom tegen DVG, maar ditmaal uiteraard in Liempde. Hopelijk valt er dan weer een resultaat te noteren. De aftrap aldaar vindt plaats om 14:30 uur.

Stefan Persoons scoorde tegen DVG. (archieffoto)