Boxtel zakt steeds verder weg op de ranglijst

Nijnsel/TVE Reclame 1 (zon)

4e klasse I

17 februari 2019 14:30

Deze zondag was er ook weer een Pupil van de Week en de eer viel te beurt aan Zoë Dielemans uit de MO11-1. Het eerste elftal op zijn beurt moest tegen Nijnsel die momenteel, zij het met 3 wedstrijden meer als de nummer 2, nog steeds koploper zijn. In de 1e seizoenshelft wist Boxtel nog met 0-1 te winnen. Na de aftrap viel er het 1e kwartier bitter weinig te noteren. Beide ploegen leden veel onnodig en slordig balverlies en meldden zich maar sporadisch bij het doel van de tegenstander. Er viel wel al de eerste gele kaart van de wedstrijd voor Marsudi Bounin. In de 20e minuut valt de eerste goal aan de kant van de bezoekers. Na een aanval over rechts en de bijbehorende voorzet wordt deze ongelukkig in de kruising gegleden door Tom van Rijswijk. De hatelijke 0-1 prijkt wederom op het scorebord en Boxtel weet weer wat het te doen staat. Na bijna een half uur is er een curieus moment als Mitchell Vogels, voor de tweede keer dit seizoen, een inworp boven in een boom gooit! Boxtel gooit in het einde van de eerste helft wat schroom van zich af en meldt zich wat vaker bij het doel van Nijnsel. De sfeer wordt tegelijkertijd ook wat grimmiger met onnodige overtredingen aan beide kanten. Niet in de laatste plaats door het matig optreden van scheidsrechter Cornelissen, die mijns inziens, niet zijn beste partij floot. Ook Nijnsel zet, overigens zonder veel gevaar, nog een slotoffensief in. Na 45 minuten en nog een kans van Jesse van Homelen die voorlangs gaat, gaan beide ploegen naar de thee.

In de tweede helft is Jesse Van Homelen achtergebleven en heeft Robin van de Laak zijn plaats ingenomen. Net zoals in de eerste helft gaat ook het spelbeeld in de eerste 10 minuten beide kanten uit. Dit gaat zo door tot in de 53e minuut als uit een aanval van Nijnsel, vanuit de tweede lijn en na behoorlijk defensief geklungel aan de kant van Boxtel, de 0-2 binnen wordt geschoten. In de 62e minuut denkt Boxtel via Robin van de Laak de aansluiter te kunnen vieren maar deze wordt afgevlagd na vermeend buitenspel. Nog geen minuut later krijgt Boxtel een penalty en deze wordt verzilverd door Lars van Hamond. Deze is even van tevoren in het veld gekomen voor Bounin. Ook Stefan Persoons mag het nog proberen, ten nadele van Gerben van Boxtel. In het laatste kwartier is het Nijnsel die veelvuldig de aanval zoekt. In de 83e minuut krijgen de bezoekers ook loon naar werken. Na een snelle counter wordt er kinderlijk eenvoudig de 1-3 binnen geschoven en is Boxtel gezien. Een eventuele hoop op een gelijk spel is daarmee toch wel getorpedeerd, en vangt Boxtel wederom bot na 90 minuten.

Volgende week wordt er in Wijbosch op Sportpark de Glorie tegen WEC om 14:30 afgetrapt. Hopelijk is de glorie deze keer aan onze zijde te noteren.

Tom van Rijswijk probeert de bal te onderscheppen maar schiet hem in eigen doel.