Boxtel deelt de punten met WEC

WEC 1 (zon)

4e klasse I

21 oktober 2018 14:30

Afgelopen zondag speelde Boxtel tegen WEC uit Wijbosch. Waar enkele weken geleden zijn broer pupil was, was het nu de beurt aan Lars van Esch. Hij speelt in de JO8-1 en mocht de aftrap verrichten. Na de aftrap was het eerste wapenfeit voor WEC. In de 1e minuut is er al een afstandsschot, maar deze wordt eenvoudig gepakt door Tommie Verhagen. Boxtel doet meteen iets terug via Youri Tooren die Ramon de Laat in de 16 bereikt. Deze is misschien wel verrast door deze kans, en schiet hem recht op de keeper. Na ongeveer 10 minuten spelen kijkt Boxtel toch tegen een achterstand aan. Via de lange bal wordt de spits van WEC bereikt die deze knap controleert en de 0-1 op het bord zet. In de eerste helft gaat het spel over en weer, met misschien een klein overwicht voor WEC. Na een half uur spelen kantelt dit, en neemt Boxtel meer het voortouw. Boxtel krijgt dan ook nog een paar behoorlijke kansen maar scoort vooralsnog niet. Een minuut voor de rust krijgt Boxtel dan toch loon naar werken. Na een voorzet op links kopt Youri Tooren bij de 2e paal de bal tegengesteld in de linkerhoek. De 1-1 is er en beide ploegen kunnen weer van voor af aan beginnen. Tot aan de rust onderneemt Boxtel nog een aantal doelpogingen, maar de 1-1 blijft nog even staan.

Na de rust komt Boxtel duidelijk beter uit de kleedkamer. Er wordt meer druk gezet en eenvoudiger verdedigd. Dit vertaalt zich dan ook weer in de nodige kansen en doelpogingen. In de 62e minuut komen we bijna op voorsprong. Na een geplaatste voorzet van Stefan Persoons is het weer Youri Tooren met het hoofd. Deze keer is het echter de doelman van WEC die de 2-1 weet te voorkomen. In de 70e minuut verlaat Tom van Rijswijk het veld en neemt Robin van de Laak zijn plek in. Dit brengt meteen meer snelheid in de aanval waar WEC de nodige moeite mee heeft. In de 76e minuut komt Boxtel, zeker niet onverdiend, op voorsprong. Een vrije trap op links wordt genomen door Robin Groenendaal. Deze komt bij de 2e paal en wordt koppen voor de goal gebracht door Mitchell Vogels, die al bij menig doelpunt van Boxtel betrokken is. Voor de goal vindt hij Rick van Hamond die eveneens koppend de bal tegen de touwen legt. Boxtel blijft druk zetten, maar ook WEC wil hier niet met lege handen vertrekken. Dit vertaalt zich in de, toch wel onnodige en zeker zure, gelijkmaker. In de 87e minuut pikt de midvoor van WEC de bal op en soleert met wat zaalvoetbalbewegingen naar de achterlijn. Hier knalt hij zijn ploeg via het dak van het doel naar de 2-2. De euforie bij WEC is groot, evenals de verslagenheid bij Boxtel. Zeker gezien het spelbeeld in de tweede helft kan men wederom stellen, dat Boxtel zich andermaal tekort heeft gedaan.

Deze week was ‘The Man of the Match’ Rick van Hamond, welke mogelijk is gemaakt door ‘Het Hart van Boxtel’.

Zondag 28 oktober reist Boxtel af naar Ravenstein waar, in plaats van 14:30 uur, reeds om 14:00 uur de aftrap zal zijn.

Rick van Hamond juicht nadat hij RKSV Boxtel op voorsprong heeft gezet.