SDDL in de laatste minuut bij Boxtel langszij

SDDL 1

4e klasse I

12 mei 2019 14:30

Onbekend

Zondag speelde Boxtel thuis tegen SDDL uit Ravenstein, welke 1 plaats boven Boxtel staan in de ranglijst. Beide ploegen zijn zowat aan het einde van de competitie en allebei uit de gevarenzone. Vuurwerk mochten de toeschouwers van beide teams dan wellicht ook niet verwachten. De aftrap werd deze week verricht door de “Pupil van de Week”, en deze keer was het Gijs Potters uit de JO8-1. Hij plaatste de bal beheerst in de rechterhoek. Na de reguliere aftrap was het Boxtel die het voortouw wel wilde nemen. Ondanks dat Boxtel vaker aan de bal is en meer druk zet, golft het spel in de eerste helft heen en weer. Er vallen enkele vrije trappen en corners aan beide kanten maar tot echt grote kansen komt het vooralsnog niet.

In de tweede helft is er het eerste geel aan de kant van Boxtel. Robin van de Laak is de ongelukkige nadat hij zijn tegenstander vast heeft gehouden. Na 52 minuten komen de bezoekers op 0-1 na defensief geklungel. Mitchell Vogels verspeelt een eenvoudige bal en deze wordt meteen afgestraft. Boxtel vervangt kort hierop de halve voorhoede, te weten Robin van de Laak en Valentijn Waals, voor Daniel Foster en Youri Tooren. Dit blijkt gedeeltelijk een wissel op tijd te zijn dankzij Daniel Foster. Na een te zachte terugspeelbal maakt Foster goed gebruik van zijn snelheid en pikt deze op. De keeper komt echter goed uit en blokkeert de doorgang. Foster moet naar de buitenkant maar weet de bal bij Guido van den Braak te krijgen. Deze staat zo vrij als een vogel op de doellijn en weet deze tot de 1-1 te verwerken. Kort hierna wordt de doelpuntmaker vervangen door de 16-jarige Sven van Heesch uit de JO17-1 die zijn debuut maakt. Kort hierna valt zijn eerste kansje van de wedstrijd te noteren. Na een mooie bal van Tooren ziet hij echter zijn inzet stranden. In een wedstrijd die eigenlijk geen winnaar verdiende, is het toch SDDL wat met de eer gaat strijken. In de laatste reguliere speelminuut krijgt SDDL nog een corner. Deze wordt genomen en kinderlijk eenvoudig bij de eerste paal naar 1-2 gekopt. Erg zuur, maar in het voetbal krijgt men nu eenmaal niet altijd wat men verdient.

Sven van Heesch debuteerde in de wedstrijd tegen SDDL in Boxtel 1. De aanvaller gunde nadat hij was ingevallen de tegenstander geen rust.