Boxtel wint van matig GVV

GVV (zon)

4e klasse G

4 oktober 2020 14:00

Sportpark “Munsel” maakt zondagmiddag een surrealistische indruk. Waar het normaal gonst van bedrijvigheid, is er nu een beklemmende stilte. Kantine “D'n Oosthoek” heeft zijn deuren gesloten en er zijn geen voetballende kinderen te bekennen. Wat het publiek betreft, dat is er niet. Geen oudere analisten met hun vaste stek, geen meisjes die hun vriend en favoriete speler aanmoedigen, geen trouwe schare fans die elke week present zijn en geen meegereisde supporters. Zelfs de opening is aangepast zonder het vertrouwde handen schudden. Boxtel trapt af tegen GVV uit Geldermalsen, welke de onderste plaats op de ranglijst innemen. In deze fase van de competitie zegt dat uiteraard nog niet alles. Dit neemt niet weg dat Boxtel al in de 1e minuut de 1-0 aantekent. Na een mooie steekpass van Lars van Hamond wordt Yassine Rouadi binnen de 16 gevloerd, en is het Jesse van Homelen die de penalty verzilvert. Boxtel heeft in het eerste half uur veruit het veldoverwicht, met als enige tegenstoot een schot van GVV na 20 minuten. Na een half uur is er het eerste geel voor GVV, als Roy Vereyken met een te hoog been inkomt. Hiermee is ook meteen de tendens gezet voor het verloop van de wedstrijd, althans wat GVV betreft. GVV probeert het wel maar is niet bij machte om Boxtel af te stoppen. Vlak voor rust komt Boxtel dan ook nog op 2-0 wanneer de bal rond de 16 blijft hangen. Valentijn Waals is alert en omspeelt de keeper, welke ook geen betrouwbare indruk maakte, en schuift deze vervolgens simpel binnen. Kort voor het einde had de 3-0 nog kunnen vallen als Ronald Meering van GVV de bal bijna in eigen doel kopt. Gelukkig voor hem komt deze op de lat, en gaat Boxtel met “slechts” 2 goals rusten.

Na de rust gaat Boxtel onverdroten door, en is het wederom Waals die in een tijdsbestek van 5 minuten kans op kans krijgt. De 3-0 blijft echter uit. Na een uur spelen wisselt GVV Wilfred Mulder voor Ivar Wulterkens, in de hoop nog iets te kunnen brengen. Waar het in de 1e helft al redelijk fysiek was, wordt dit in de 2e helft nog wat erger. Sommige spelers van GVV lijken dan ook geen voetballers meer, maar een houthakkersteam met weekendverlof. Ook Boxtel wisselt ondertussen en Haike van Heesch verruilt het veld voor Raul Gomez Sanchez. Even hierna krijgt Wulterkens van GVV, koud in het veld, ook een gele prent wegens vasthouden. Boxtel probeert te blijven voetballen, maar dit wordt schier onmogelijk gemaakt. Toch zijn er nog wel een paar goede aanvallen te noteren, mede dankzij de goed ingevallen Gomez Sanchez. De maker van de 1e goal, Jesse van Homelen, wordt ook nog gewisseld voor Stefan Persoons. Boxtel speelt de wedstrijd hierna plichtmatig uit. Toch is er nog een curieus moment, wanneer de grensrechter van GVV met rood wordt weggestuurd. De reden is waarschijnlijk na aanmerkingen op de leiding. De eerlijkheid gebiedt mij echter te zeggen, dat dit uw verslaggever enigszins is ontgaan. Na 90 minuten vindt ook scheidsrechter van Heeswijk het welletjes, en boekt Boxtel al met al een prima overwinning.

Volgende week speelt Boxtel uit tegen Jan van Arckel uit Ammerzoden, met de aftrap aldaar om 14:30 uur.