Cursus volgen

Voetbalvereniging RKSV Boxtel spant zich continu in om clubscheidsrechters en/of grensrechters op te leiden. Dat vinden we heel belangrijk want een goed functionerend korps arbitrage (m/v) met de juiste kennis van de spelregels bevordert niet alleen het spelplezier van de sporters. Het draagt bij aan de ontwikkeling van de spelers, maar ook die van de scheidsrechter. Het mes snijdt dus aan meerdere kanten!

Heb je interesse om via onze club een KNVB-cursus te volgen tot pupillenscheidsrechter of je fluit al wedstrijden maar je wilt "hogerop". Meld je dan nu aan voor een van de onderstaande KNVB-cursussen.

Aanbod scheidsrechter cursussen:

• Scheidsrechter pupillen. (F-, E- en D-wedstrijden)
  • Scheidsrechter junioren. (D-, C-, B- en A-wedstrijden)
  • Basis Opleiding Scheidsrechter veldvoetbal (BOS- Seniorenwedstrijden)

Voor meer informatie over de inhoud van een cursus-module kijk onderaan deze pagina.

Bij voldoende aanmeldingen kunnen de cursussen eventueel ook op ons complex worden gegeven. We nodigen ook nadrukkelijk meiden en dames uit om deel te nemen. Voor de kosten hoef je het niet te laten. De club investeert graag in opleidingen voor onze leden en vrijwilligers.

Informatie en aanmelden: Jo van Esch

Scheidsrechterscursus pupillenwedstrijden

Doel en inhoud:

Deze cursus is bestemd voor jongeren vanaf 12 jaar die binnen de eigen vereniging wedstrijden van pupillen willen gaan leiden. De cursus richt zich op het leiden van wedstrijden D-, E- en F-pupillen.

In deze korte cursus wordt ingegaan op:

• Spelregels 7 tegen 7
  • Leiden van wedstrijden 4 tegen 4 en 7 tegen 7
  • De praktische toepassing van deze onderwerpen

Organisatie:

De cursus bestaat uit 2 bijeenkomsten van 2,5 uur of 1 bijeenkomst (bijvoorbeeld op een dag in de schoolvakantie) van 5 uur en wordt bij een voetbalvereniging georganiseerd.

Start:

Zodra er 10 deelnemers zijn.

Scheidsrechterscursus juniorwedstrijden

Doel en inhoud:

Deze cursus is bestemd voor jongeren vanaf 15 jaar die binnen de eigen vereniging jeugdwedstrijden willen gaan leiden. Het scheidsrechter zijn bij een pupillen- of juniorenwedstrijd (D-, C-, B-niveau) staat tijdens de cursus centraal.

Onderwerpen in de cursus zijn:

• De 17 voetbalspelregels
  • Organisatie en administratie
  • Leiding geven aan voetballers
  • De praktische toepassing van deze onderwerpen

Organisatie:

De cursus bestaat uit 5 bijeenkomsten van elk 3 uur en een spelregeltoets. Daarnaast moeten de deelnemers minimaal twee stagewedstrijden fluiten onder begeleiding van een (gekwalificeerde) Praktijkbegeleider Scheidsrechters. De cursus wordt bij voorkeur op 2 hele dagen in (school)vakanties of op avonden georganiseerd bij een voetbalvereniging.

De deelnemers die de spelregeltoets met goed gevolg afleggen en de stagewedstrijden naar behoren hebben gefloten, ontvangen het diploma Juniorscheidsrechter. Tijdens de opleiding houden de deelnemers een logboek bij.

Start:

Zodra er 12 deelnemers zijn.

Toelating:

15-19 jaar

Basis Opleiding Scheidsrechter veldvoetbal (BOS)

Opleiding voor diegenen die interesse hebben in het leiden van wedstrijden veldvoetbal waarvoor de scheidsrechter door de KNVB wordt aangesteld. De deelnemers worden opgeleid tot KNVB- en/of verenigingsscheidsrechter. De cursus gaat uit van de praktijk. Op het veld wordt geoefend in het leiding geven aan 22 spelers en het toepassen van de spelregels daarbij.

Onderwerpen in de cursus zijn:

• De 17 voetbalspelregels
  • Organisatie en administratie
  • Kennis van voetballen en voetballers
  • Leiding geven aan voetballers
  • Blessurepreventie
  • En de praktische toepassing van deze onderwerpen

Organisatie:

De cursus omvat 7 bijeenkomsten van 3 uur, een spelregeltoets en een examen strafrapport. Daarnaast moeten de deelnemers minimaal twee stagewedstrijden fluiten onder begeleiding van een (gekwalificeerde) Praktijkbegeleider Scheidsrechter. De cursus wordt op avonden gegeven, in de regel op een accommodatie van een voetbalvereniging. Tijdens de opleiding houden de deelnemers een logboek bij. De deelnemers die aan de gestelde voorwaarden voldoen, ontvangen het diploma "Basisopleiding Scheidsrechter Veldvoetbal". Zij kunnen vervolgens worden aangesteld bij jeugdwedstrijden en/of wedstrijden in het lagere seniorenvoetbal.

Start:

Zodra er 12 deelnemers zijn.

Toelating:

Vanaf de leeftijd van 16 jaar. Het is mogelijk dat vooraf een toelatingsgesprek wordt gehouden.