Clublied

Al sinds jaar en dag heeft onze voetbalvereniging zijn eigen clublied, het “Rood en Wit”. Op ieder clubfeest en menig ander feest wordt dit prachtige lied door onze leden uit volle borst meegezongen. Het lied is gecomponeerd ter gelegenheid van het allereerste kampioenschap van BOXTEL. In het seizoen 1947 - 1948. Nu is bij vrijwel iedereen alleen het refrein bekend. Het 'Rood en Wit' telt echter ook 5 coupletten. Hier volgt het volledige lied.

Refrein

Rood en wit, rood en wit, laat eens zien wat er in jullie zit.
Schiet eens een keertje en maak eens een goal, laat trillen die netten, dat zei ons parool.
Neem die bal eens ineens op je schoen, geef hem wammes ineens van katoen.
Laat de keeper maar vissen, dan kan het niet missen, dan worden we vast kampioen.

Couplet 1

In ons doel blonde reus en die geeft er de vijand geen keus.
Hij slaat en hij stompt en hij vangt iedere bal, in het grootste gevaar staat de Leyt nog steeds pal. Onze backs die staan trouw hem terzij, die komen ze haast niet voorbij.
Wat de een niet kan keren, zal de ander proberen, zo staan Cor en Jan zij aan zij.

Couplet 2

Stopperspil, stopperspil en die weet er precies wat hij wil.
Hij schaduwt zijn man en hij geeft hem geen kans, want onze Marinus die is heel wat mans.
Onze kanthalfs Pietje en Jo, die geven het ook niet cadeau.
Want stoppen en keren kun je van hen leren, geen anderen ploeteren zo.

Couplet 3

Middenvoor, middenvoor en die glipt er soms allenig door.
Dan neemt hij een rush en hij schiet op de goal en is het een puntie, dan hebben wij jool.
Onze buitens die gaan langs de lijn, passeren de mannen zo fijn.
Belagen de doelman, daar komen de goals van Théen en Conna, die mogen er zijn.

Couplet 4

Dikke Jan, Dikke Jan en die speelt er de baas als hij kan.
Hij tosst en hij plaatst dan zijn boys in ’t gelid, maar mopper niet, want 't is een baasje met pit.
En hij moedigt zijn jongens trouw aan, om steeds weer ten aanval te gaan.
Is de wedstrijd beklonken, een borrel gedronken, ook dan staat vriend Jan steeds vooraan.

Couplet 5

Aan het eind van dit spannend en goede seizoen, daar kan zelfs Tac niets aan doen.
Dan gaan wij er fier op, de lijst aan de kop, dan hijsen wij ons Rood en Wit in de top.
Dan zijn al onze zorgen voorbij en zingen wij lustig en blij.
Laat ons dat niet verleren, ook al kan het verkeren, dus zingen wij allen met mij.