Vraag & Antwoord

Vanaf 12 jaar mag je al F-wedstrijden fluiten. Natuurlijk wordt je goed begeleid en begin je eerst met de lagere teams F-jes. Gaat het goed dan kun je doorgroeien om bijvoorbeeld de F1 te fluiten.
De pupillen opleiding duurt 2 ochtenden of middagen. Indien we een groep aanmelden dan kan dit ook in de schoolvakanties en op ons eigen voetbalcomplex.
Nee, de club zorgt voor alles wat je nodig hebt (scheidsrechtersfluit, notitieblokje maar ook een scheidsrechters shirt of tenue) om wedstrijden te kunnen fluiten.
Natuurlijk. We houden rekening met je wedstrijden als je zelf moet voetballen. Ook als je eens een keer niet kunt dan is dat geen probleem. Wel goed en tijdig (via de mail of telefoon) doorgeven aan de scheidsrechtercoördinator.
Een clubscheidsrechter fluit alleen de thuiswedstrijden voor zijn club. Als KNVB scheidsrechter fluit je wedstrijden in een regio. Je krijgt daarvoor een vergoeding.
Uiteraard! Er lopen al heel wat getalenteerde vrouwelijke scheidsrechters rond. RKSV Boxtel wil dit zelfs stimuleren. We nodigen daarom nadrukkelijk ook de meiden/dames uit om scheidsrechter te worden bij onze vereniging.
We streven ernaar als club om alle wedstrijden door een opgeleidde scheidsrechter te laten leiden. Als je zelf al voetbalt dan weet je natuurlijk al veel van de spelregels. Je zou dus kunnen fluiten bij pupillenteams. Gewoon om het eens te proberen bijvoorbeeld. In dergelijke gevallen wordt je geholpen door de praktijkbegeleider die je helpt en alles uitlegt.
Nee, natuurlijk niet. We staan allemaal vierkant achter onze clubscheidsrechters. Voor vragen kun je terecht bij de scheidsrechter coordinator. Nieuwe scheidsrechters worden begeleid door een praktijkbegeleider en in het veld heeft ook de teambegeleider van ons Schagenteam een ondersteunende rol mocht er iets zijn.
Als scheidsrechter ben jij het beste op de hoogte van de voetbalspelregels. Je vindt sporten leuk en als scheidsrechter leid je de wedstrijd in goede banen. Het helpt jou in je persoonlijke ontwikkeling. Zo leer je bijvoorbeeld omgaan met onverwachte situaties en leer je beslissingen nemen.
Hoe eerder je erbij bent hoe meer kans je maak om de wedstrijd naar keuze te fluiten. Op de site zie je al of er een scheidsrechter is aangesteld voor deze wedstrijd. Er wordt altijd met je overlegd als je bepaalde wensen hebt.
Mocht je toch nog vragen hebben of iets is niet helemaal duidelijk dan kun je altijd even contact opnemen met de scheidsrechterscoordinator.