Boxtel in 2e helft gezien

5248NX
ROSMALEN
tel. 073-5212055

Zondag speelde Boxtel in Maliskamp tegen de gelijknamige voetbalclub. Dat deze ploeg op papier de koploper is, daar was in de 1e helft niet veel van te merken. In de beginfase gaat het redelijk gelijk op, met na een tiental minuten een klein offensief van Maliskamp. Maar een 5 minuten later is het wel Boxtel wat op voorsprong komt, na een goede actie van Daniel Foster. Nadat hij de bal verovert zet hij een een-tweetje op met Valentijn Waals. Eenmaal de bal teruggekregen heeft hij de hoek voor het uitzoeken en schuift de 0-1 binnen. Een paar minuten later had Waals de gastheren nog meer pijn kunnen doen. Na wat verdedigers uitgespeeld te hebben, schiet de bal echter via binnenkant paal weer het veld in. Maliskamp wordt nog een paar keer gevaarlijk, niet in de laatste plaats door hun aanvoerder. Deze had evengoed niet meer op het veld kunnen staan, na een toch wel smerige overtreding op Fabian Bos. Deze werd echter afgedaan met een gele kaart, waar rood ook op zijn plek was geweest. Het blijft 0-1 en Boxtel is wel ooit anders de kleedkamers op gaan zoeken.

Na de rust begint Maliskamp uit een ander vaatje te tappen, en hangt de gelijkmaker al snel in de lucht. Na 51 minuten valt deze dan ook. Maliskamp krijgt een vrije trap en deze kan niet uit de 16 worden gewerkt. Na een scrimmage wordt dan ook de gelijkmaker binnen gewerkt. Tot overmaat van ramp wordt de toch al goed gevulde ziekenboeg van Boxtel nog meer gevuld. Daniel Foster verlaat het veld met naar eigen zeggen, last van zijn hamstring. Zijn plaats wordt ingenomen door Ramon Mulder. De gastheren veren steeds meer overeind, waar Boxtel steeds meer in zijn schulp kruipt. Het is tot aan de 75e minuut aan keeper Strik te danken dat het nog slechts gelijk staat. Boxtel past nog een aantal wissels toe, waaronder Nessim Trieling die nog een kwartier mee mag spelen. Het mag allemaal niet meer baten, want Boxtel komt er eenvoudigweg voetballend niet meer uit. De 2-1 valt dan ook voor Maliskamp, via een droge knal in de rechterbovenhoek. Het blijkt maar weer eens dat bij druk en tegenslag Boxtel pijnlijk inzakt. Dat na 80 minuten na een snelle uitbraak over links, de 3-1 kinderlijk eenvoudig wordt binnengeschoven onderstreept dit alleen maar. Aan het eind van het liedje pakt Boxtel dus weer naast de punten. Dat dit natuurlijk mede te wijten is aan het aantal geblesseerden, is zonder meer een feit. Men kan geen wedstrijden winnen zonder een goede mix van jeugdig enthousiasme en de nodige ervaring. Blijft nog het feit, zoals ik al in eerdere verslagen heb aangegeven, dat Boxtel al enige tijd een echte spits en goaltjesdief mist.

5 december speelt Boxtel thuis (mochten de coronamaatregelen voortijdig geen roet in het eten gooien) tegen MEC’07 uit Maurik. De aftrap zal dan om 14:00 uur zijn. Hopelijk is de Goedheiligman ook de Rood-Witten deze keer goedgezind.