Boxtel steelt punt in Den Bosch

5235AL
'S-HERTOGENBOSCH
tel. 073-6427618

Afgelopen zondag speelde Boxtel in Den Bosch tegen Wilhelmina, een ploeg die ons niet veel ontloopt op de ranglijst. Dit zou men in de eerste helft echter niet zeggen, met een ploeg die zowat de gehele eerste helft op de helft van Boxtel bivakkeert. Boxtel kan hier maar weinig tegenin brengen, en kan er welgeteld anderhalve kans tegenover zetten. Wilhelmina beschikt over 3 à 4 zeer balvaardige spelers, maar het is snel duidelijk waar het bij hen aan schort. Dat is in principe hetzelfde als Boxtel, namelijk het afmaken van kansen. Boxtel beperkt zich hoofdzakelijk tot verdedigen, waarbij Wilhelmina een paar keer gevaarlijk wordt. Bij het rustsignaal mogen de spelers van Boxtel alleszins ontevreden zijn dat de brilstand nog steeds op het bord staat.

Na de rust kruipt Boxtel toch wat meer uit zijn schulp, en krijgt wat meer aanvallende impulsen. Dit is niet in de laatste plaats te danken aan een aantal wissels. In de rust was Ramon Mulder al achtergebleven, en heeft Daniel Foster zijn plek ingenomen. Verder in de wedstrijd verlaten achtereenvolgens Haike van Heesch, Lars Timmers en Jesse van Homelen het strijdtoneel. Hun plaatsen worden ingenomen door Tyron Willems, Whalid El Ghousli en Fabian Bos. Deze wissels zorgen voor vers bloed en toch iets meer gevaar, zo nu en dan. Ook Wilhelmina lijkt moegestreden en komt er minder uit dan voorheen. Ook de nodige wissels aan hun kant brengen hier niet veel verbetering in. Zowel Boxtel als Wilhelmina proberen het nog wel, maar zijn niet bij machte om echt gevaar te stichten. In de slotminuten komt Boxtel nog met de schrik vrij, wanneer een bal in de 16 wordt gebracht. Deze wordt echter recht in de handen van keeper Strik geschoten. Boxtel berust zich met een punt, zo niet Wilhelmina. Als Gerben van Boxtel, op slag van het eindsignaal, geblesseerd tegen de lijn aan ligt, wordt hij door een speler van Wilhelmina hardhandig over de lijn gewerkt. De arbiter die het van dichtbij zag vond dit blijkbaar onnodig, en beloonde voornoemde speler met een rode kaart. Vrijwel hierna liet hij ook het eindsignaal horen, en mag Boxtel met een punt niet klagen.

Aanstaande zondag speelt Boxtel wederom een uitwedstrijd tegen RKKSV uit Kruisstraat met de aftrap om 14:00 uur.
Maar eerst wordt er dinsdag 2 november nog ingehaald tegen VCB uit Biezenmortel, eveneens uit met de aftrap om 19:30 uur.