Boxtel breidt ziekenboeg verder uit

VCB 1 (zon)

4e klasse G

9 november 2021 19:30

S.H.J. Dammers

Sportpark VCB
Biezenmortelsestraat 53 B
5074RB
BIEZENMORTEL
tel. 0411-642334

Dinsdagavond speelde Boxtel in Biezenmortel tegen de plaatselijke SVB, een wedstrijd die al enkele keren was afgelast. Op de bank en in het veld was de JO-19 rijk vertegenwoordigd. Ook SVB kwam met een behoorlijk jonge selectie het veld op. Maar na het laatste fluitsignaal zou duidelijk worden, dat de keeper en de ervaren spelverdeler het verschil zouden maken. SVB zoekt veelvuldig de aanval over links, maar komt in de eerste helft niet tot scoren. Dit krijgt Boxtel ook niet voor elkaar, maar ziet wel 2 spelers geblesseerd het veld verlaten. Haike van Heesch die dit op eigen kracht kon, zo niet Stijn van der Steen die dit via een brancard moest. Na een charge van de back van SVB bleef deze schreeuwend bij de achterlijn liggen. De actie werd niet bestraft met geel of erger, zelfs niet met een vrije trap. Tot overmaat van ramp loopt even later trainer Frank van Oers ook nog tegen een kinderachtige gele kaart aan, na opmerkingen op en tegen de leiding.

Na een uitgelopen eerste helft begint Boxtel toch wel strijdvaardiger aan de tweede helft. Toch krijgen ze geen loon naar werken, als er in de 5e minuut een overtreding wordt begaan. De bal gaat op de stip en de nummer 10, de spelverdeler, schiet deze onberispelijk binnen. Keeper Strik zat er wel goed bij, maar kon de 1-0 niet voorkomen. Even later is er een mooie kans voor de ingevallen David Iwuchukwu die zich goed vrijspeelt, maar zijn inzet gekeerd ziet door de uitstekende goalie. Na een drietal wissels waar Tyron Willems, Luuk van weert en Raoul Sanchez Gomez hun plaats afstaan aan Fabian Bos, Owen Kemps en Sven van Heesch laten de 3 jongelingen zich goed gelden in het veld. Er komen in een kort tijdsbestek een behoorlijk aantal kansen voor Boxtel, maar telkens worden deze gekeerd en zelfs van de lijn gehaald. Kort voor tijd valt toch het doek voor Boxtel, als wederom de nummer 10 de bal na een vrije trap binnenstreept. De 2-0 staat er en Boxtel is gezien. Tot overmaat van ramp valt ook Luuk Timmers nog geblesseerd uit, na de bal ongelukkig te blokken. Er valt nog wel een komisch moment te noteren, als een speler van SVB zijn 2e geel krijgt. Na wat schermutselingen in de 16, valt hij als een stervende zwaan naar de grond. De scheidsrechter beloont zijn acteerprestaties niet met een Oscar, maar met zijn 2e geel van de wedstrijd. Niettemin had Boxtel deze avond meer verdiend, en was een gelijkspel niet onterecht geweest.