RKSV Boxtel boekt historisch en sportief dieptepunt

MEC'07 1 (zon)

4e klasse G

18 april 2022 14:00

B. Schoofs

Sportpark MEC'07
Driesweg 17
4021HK
MAURIK
tel. 0344-691730

Aan het weer lag het niet 2e paasdag in Maurik. Wat het wel was mogen de kenners mij graag uitleggen. Op een zonovergoten sportveld kreeg Boxtel een oorwassing van MEC’07. Extra wrang is ook nog dat de thuisploeg de positie op de ranglijst hierdoor heeft overgenomen waardoor Boxtel nu de 2e plek van onderen inneemt. Boxtel begon echter wel voortvarend met 3 kansen in de eerste 10 minuten. Als MEC’07 hier al met 0-2 achter was gekomen, hadden zij niets te vertellen. De wedstrijd kantelt echter na 25 minuten wanneer Jesse van Homelen een bal verkeerd in passt. Voorgenoemde grijpt vervolgens ook niet adequaat in en de bal wordt in het midden neergelegd. Daar wordt deze eveneens ongestoord in de rechterhoek geplaatst. In plaats van 1-2 staat het dus ineens 1-0. Vlak voor rust komt MEC’07 ook nog op 2-0 na geschutter van Gerben van Boxtel. Deze verliest de bal op de middenlijn en 3 spelers van de thuisploeg zijn er mee weg. Ook deze bal wordt wel erg simpel binnen gewerkt.

Na de rust is Jesse van Homelen wederom in de kleedkamer achtergebleven, evenals Rick van Hamond. Van Homelen had in de 1e helft reeds last van een slepende blessure. Hun vervangers zijn Valentijn Waals en Jari Klijmij. Laatstgenoemde maakte zijn opwachting na enkele weken geblesseerd te zijn geweest. Boxtel komt tot enkele aanvallen, veelal door de lange bal, maar komt maar niet tot combinaties en leidt veelvuldig balverlies. Het moet gezegd worden dat er bij de ploeg uit Maurik ook weinig voetbal uit komt maar schijnbaar toch genoeg om Boxtel aan de kant te zetten. Na 70 minuten is er de 3-0 na wederom een aanval door het midden en valt de bal via keeper Strik in het doel. Enkele minuten later is er toch een sprankje hoop als Stijn van der Steen in de 16 van MEC’07 wordt gevloerd. De toegekende pingel wordt door Mitchell Vogels binnengeschoten voor de 3-1. Een tiental minuten later had zowaar de 2e voor Boxtel gemaakt kunnen worden maar de inzet van Valentijn Waals is te zwak. Het doelpunt valt wel aan de andere kant, na een handsbal voortkomend uit een vrije trap. Ook deze wordt verzilverd voor 4-1 waarna de wedstrijd is gespeeld. Vlak voor het eindsignaal is er nog een moment waarbij Valentijn Waals aangeslagen in de 16 van MEC’07 blijft liggen. Deze zou na het eindsignaal per brancard worden afgevoerd. Daarvoor was er iets curieus aan de hand waarbij MEC’07 hun goalie wilden wisselen. Dit was echter niet meer mogelijk, aangezien de 3 wisselbeurten waren gebruikt. De scheidsrechter ging hier met alles en iedereen over in conclaaf om vervolgens maar voor het einde te fluiten. Afgezien dat Boxtel de laatste weken niet in goeden doen is, lijkt het wel of de arbitrage hier gewoon in meegaat. Ondanks dat het ‘slechts’ vierde klasse is kan er nog wel gewoon gefloten worden. Een scheidsrechter die amper de middencirkel uit komt en 70% van de tijd op appèl fluit is not done, is mijn mening.

Boxtel krijgt het steeds zwaarder maar moet volgende week toch weer aan de bak en dan tegen de buren uit Esch. Dan kan de toch trouwe supportersschare in ieder geval weer gewoon op de fiets. De aftrap aldaar is om 14:00 uur.