Boxtel boekt 3 belangrijke punten

5283TW
BOXTEL
tel. 0411-674974

Rood en Wit, Rood en Wit, laat eens zien wat er (nog) in jullie zit! Het leek wel jaren geleden, gevoelsmatig gezien tenminste, dat het 1e van Boxtel een wedstrijd had gespeeld. Zondag was het dan toch eindelijk zover, als Boxtel weer thuis mocht spelen tegen MEC’07 uit Maurik. De bezoekers waren vanuit Gelderland afgereisd om eventueel 3 punten mee terug te nemen. Een leuke bijkomstigheid was eveneens, in tegenstelling tot de Olympische Spelen, dat er ook weer publiek mocht komen. In dit geval was het weer wel een kleine spelbreker aangezien het zeker de 1e helft bar en boos was. Na de aftrap zien we 2 ploegen elkaar aftasten, voorzichtig beginnen en weinig toegeven aan elkaar. Boxtel is gestationeerd in de kelder van de ranglijst waar MEC’07 wat hoger staat geparkeerd. De verschillen zijn echter zo klein dat elke wedstrijd een verschuiving kan plaats laten vinden. Zoals gezegd gaat het spel wat heen en weer, met MEC'07 toch wat zekerder aan de bal. Dit resulteert na een klein half uur dan ook voor de 0-1 voor MEC'07. Na eerst een bal op de paal is er een vrije trap voor de bezoekers. Dylan van Schaik zet zich achter de bal en schiet deze door de muur en via keeper Strik tegen de touwen. Boxtel staat weer met de rug tegen de muur en moet alle zeilen bijzetten om het tij te keren. Vlak voor rust is er nog een behoorlijke kans voor Mitchell Vogels en een vermeende handsbal maar niettemin gaat Boxtel met een achterstand de kleedkamer in.

Meteen na rust komt Boxtel met de schrik vrij wanneer na een corner de bal ternauwernood weg wordt gewerkt. Boxtel probeert het wel maar kan vooralsnog niets forceren. Na 55 minuten past Frank van Oers een dubbele wissel toe en verlaten Haike van Heesch en Luuk van Weert het veld. Stijn van der Steen en Pietro Fadda gaan het in hun plaats proberen. Er volgen wat positiewisselingen en Boxtel start weer vol goede moed. Na een uur spelen is er een tenenkrommend moment als Jesse van Homelen onder de bal door kopt. Van Schaik, de doelpuntenmaker, gaat ermee vandoor maar weet de bal niet tussen de palen te krijgen. Boxtel past nog een wissel toe en Tim Hulskes maakt plaats voor Tyron Willems. Waarom is altijd lastig te zeggen maar Boxtel wordt sterker en krijgt lichtelijk de overhand. Met nog een goed kwartier te spelen zijn er een enkele aanvallen waarbij Valentijn Waals is betrokken. Bij een van deze offensieven weet hij de gelijkmaker te noteren. De spelers van Boxtel en de enkele toeschouwers veren op en ruiken wellicht een overwinning. Toch zet MEC'07 nog een keertje aan en mag Jesse van Homelen na een overtreding niet klagen. Deze wordt afgedaan met geel terwijl rood misschien ook niet had misstaan. Saillant detail is wel dat hij een paar minuten later direct bij de winnende goal is betrokken. Na een vrije trap een paar meter over de middellijn weet hij de bal voor de doellijn te krijgen. Daar is als een duveltje-uit-een-doosje Mitchell Vogels, die de bal voor de keeper binnenprikt. De 2-1 staat genoteerd en Boxtel voetbalt de wedstrijd uit. Vlak voor het einde wordt Nessiem Trieling het veld ingebracht voor de uitstekend spelende Sven van Heesch. Na wat door te hebben gespeeld fluit arbiter ten Berge voor het einde en boekt Boxtel een al dan niet terechte overwinning. De volgende wedstrijd staat ingepland op donderdag 3 maart om 19:30 uur thuis tegen de buren uit Esch.