Boxtel besluiteloos tegen Buren

De Aanloop 29
5283TW
BOXTEL

Het uitstekende resultaat van afgelopen donderdag tegen de Essche Boys vond afgelopen zondagmiddag geen vervolg. De wedstrijd tegen Buren uit het land van Flipje ging met 0-2 verloren. Toch was er weer voldoende werklust en inzet maar misten nu de scherpte en het geluk. Buren bediende zich veelal van de lange bal waar Boxtel niet al te veel moeite mee had. Na meer dan een half uur spelen was er een grote kans voor Boxtel via Sven van Heesch. Na zelf de bal te onderscheppen na een achterbal, zet hij zichzelf vrij voor de keeper. Waar hij misschien beter had kunnen wachten schiet hij de bal tegen de arm van keeper Blom van buren. Meteen is er de tegenstoot van de bezoekers, waar ditmaal keeper Strik adequaat reageert. Het blijft tot aan het rustsignaal 0-0.

Na de rust komt Buren vrij snel op voorsprong. Op links wordt een aanval opgezet en wordt de achterlijn bereikt. De terug gelegde bal wordt onberispelijk in de rechterbovenhoek geplaatst. Nu heeft Boxtel wel vaker tegen een achterstand aangekeken maar zondag leek het of het geloof er niet echt was. Boxtel probeert het wel, zoals eigenlijk altijd wel, maar komt niet aan een fatsoenlijke aanval toe. Niet in de laatste plaats door arbiter IJzerman, die werkelijk voor elk stevig duel fluit. Na een uur spelen valt dan ook de 0-2 in het voordeel van Buren. Na een vrije trap werkt keeper Strik de bal niet voldoende weg en kan deze wel heel eenvoudig worden binnengekopt. Boxtel past nog een 5-tal wissels toe maar het tij wordt niet gekeerd. De gemoederen in het veld lopen op het laatst regelmatig hoog op, niet in de laatste plaats door het eenzijdig fluiten van de scheidsrechter. De ingevallen Jesse van Homelen incasseert, na een opstootje na een overtreding, zijn 2e geel van de wedstrijd en kan de kleedkamer opzoeken. Feit blijft wel dat uw verslaggever, en dit is dus niet de mening van de club, het vreemd vindt, dat de KNVB een wedstrijd laat fluiten door iemand uit de buurgemeente van de bezoekende club. Dit neemt niet weg dat Boxtel geen goede wedstrijd op de mat heeft gelegd en weer aan het zelfvertrouwen moet werken.

De eerstvolgende wedstrijd voor Boxtel is wederom thuis, tegen RKKSV uit Kruisstraat op 27 maart met de aftrap om 14:00 uur.