Boxtel stunt tegen Esch

5283TW
BOXTEL
tel. 0411-674974

Donderdagavond stond er een inhaalwedstrijd op de rol tegen de buren uit Esch. Boxtel had noodgedwongen zowat de gehele JO19-1 op het veld staan. Met nog een behoorlijk aantal basisspelers in de lappenmand een noodgedwongen ingreep. Meteen na de aftrap laat Esch hun intenties zien, namelijk de 3 punten mee terug naar huis nemen. In de 1e minuut is het al raak na een aanval over rechts. De bijbehorende voorzet wordt van dichtbij in het dak van het doel gejaagd. Esch heeft de overhand en Boxtel vooralsnog geen antwoord. Aan de inzet ligt het niet want de jongelingen van Boxtel vechten werkelijk voor elke meter en bal.  Na 20 minuten is er nog een hachelijk moment als Gerben van Boxtel onder de bal door kopt. De spits van Esch wordt echter vakkundig tot staan gebracht. Boxtel kan meteen goed counteren echter, zonder de gewenste aansluitingstreffer. Boxtel blijft aandringen maar kan tot aan de rust niets forceren. Na een dik half uur moet Valentijn Waals licht geblesseerd het veld verlaten. Zijn vervanger is Stijn van der Steen die, zo zou later blijken, voor de ommekeer in de wedstrijd zou zorgen. Vlak voor rust krijgt Tim van Velthoven nog geel en gaat Boxtel rusten in een wedstrijd waar nog alles mogelijk is.

Na de rust krijgt Boxtel zowat in dezelfde minuut als de 1e helft weer een tegentreffer te verwerken. Na een corner wordt de bal bij de 2e paal terug gekopt. De aanvaller van Esch staat zo vrij als een vogel en heeft de bal eveneens koppend voor het uitkiezen. De 0-2 staat genoteerd en Boxtel staat een lastige klus te wachten. Er wordt een tandje bijgeschakeld om alsnog de aansluiting te forceren. Dit uit zich ook in de nodige gele kaarten aan beide kanten, met een scheidsrechter die weinig toelaat. Na een uur spelen valt dan toch de 1-2. Op rechts gaat Stijn van der Steen goed door en vindt Owen Kemps voor het doel. Deze bedenkt zich niet en jaagt de bal tegen de touwen. Vrijwel meteen na de aftrap van Esch wordt het leer weer veroverd. In de hierop volgende aanval wordt Stijn van der Steen weggestuurd. Waar hij eerst de aangever was, voltrekt hij hier zelf het vonnis. Hij lobt de bal knap over de keeper en plotsklaps is de wedstrijd in evenwicht. Ondertussen zijn er bij Boxtel een aantal wissels geweest en zijn Haike van Heesch, Gideon Kusi en Raul Gomez Sanchez het veld in gekomen. Daarmee is er aan de kant van Boxtel ook wat meer ervaring gekomen, wat zich achteraf gezien dik uitbetaalde. Dit blijkt uit een mooie aanval van Boxtel, die begint bij Gideon Kusi. Deze vindt Owen Kemps op links, die op zijn beurt Stijn van der Steen voor de goal vindt. Deze werkt de bal knap binnen en tekent zijn 2e van de avond aan. Zo komt Boxtel op werklust en inzet van een 0-2 achterstand zomaar op 3-2. Boxtel komt kort hierna zelfs op 4-2 via Stijn van der Steen, maar op aangeven van de grensrechter wordt deze afgekeurd. Dat dit niet het geval was daar zijn de meningen uiteraard over verdeeld. Esch geeft zich uiteraard niet gewonnen en ook zij weten nog te scoren. In de 75e minuut staat het plotseling weer 3-3. Boxtel weet nog een keer achter zijn adem te komen en trekt de overwinning nog over de streep. Een 3-tal minuten na het scoren van Esch neemt Boxtel een corner. Zowel Mitchell Vogels als Owen Kemps zijn hier koppend bij betrokken om de 4-3 aan te kunnen tekenen. Vervolgens houdt Boxtel de wedstrijd goed op slot en kan men na het laatste fluitsignaal vaststellen dat ze op daadkracht hebben gewonnen. Al met al een mooie opsteker voor de rest van het seizoen!

Zondag 13 maart speelt Boxtel wederom thuis tegen Buren met de aftrap om 14:00 uur.