RKSV Boxtel ongeïnspireerd

5283TW
BOXTEL
tel. 0411-674974

Afgaande op het spel van vorige week, zat er afgelopen zondag misschien wel wat in. Niets is minder waar als de scheidsrechter na 90 minuten voor het einde fluit. Ook tegen de Teisterbanders uit Kerk-Avezaath wordt met 0-1 verloren. Waar er vorige week nog strijd en met vlagen goed voetbal was, kon men nu eigenlijk alleen maar spreken van strijd. Elke aanval liep vast en Boxtel leed veelvuldig balverlies. Toch komen er wel enkele aanvallen door maar draaien deze op niets uit. De tegengoal, en enige goal van de wedstrijd, valt na een 35 minuten. Na een overduidelijke handsbal van de aanval van Teisterbanders, wordt deze ook nog met het nodige geluk over keeper Strik heen binnengeschoten. Boxtel loopt weer eens achter de feiten aan en vlak voor rust wordt Mitchell Vogels vervangen door Lars Timmers. Vogels die normaal heer en meester is in de lucht, speelde duidelijk niet zijn beste wedstrijd.

Na de rust is duidelijk dat Jesse van Homelen niet meer uit de kleedkamer is gekomen, althans niet om de 2e helft te spelen. Zijn vervanger is Rick van Hamond die ook weer net uit de ziekenboeg is. Boxtel blijft het uiteraard proberen maar kan maar geen vuist maken. Daar komt bij dat de arbiter van dienst ook een zeer zwakke pot op de mat legt, met een behoorlijk aantal besluiteloze en merkwaardige beslissingen. Een voorbeeld hiervan is toch wel als Rick van de Kop van de Teisterbanders een behoorlijk vuile overtreding maakt. Nadat Valentijn Waals hem voorbij is, heeft hij alleen maar oog voor de benen van voorgenoemde. Waar rood op zijn plaats zou zijn geweest, komt hij zeer gelukkig weg met enkel geel. Ook trainer van Esterik had dit natuurlijk door en wisselt hem dan ook meteen. Ook trainer van Oers wisselt om wat aanvallende impulsen te krijgen en brengt Stijn van der Steen en Pietro Fadda in het veld. Zij nemen de plek in van Luuk van weert en Haike van Heesch. Boxtel buffelt door en krijgt toch wel wat kansjes via Fadda en van der Steen. Laatstgenoemde misschien nog wel de grootste nadat Valentijn Waals goed door gaat. Deze krijgt de bal bij van der Steen op een presenteerblaadje maar waar de bal binnen had moeten worden geknald wordt deze compleet verkeerd geraakt. In de laatste minuten van de 2e helft valt er nog behoorlijk wat geel voor aanmerkingen en onsportief gedrag maar het feit blijft dat er wederom geen punten worden gehaald. Boxtel blijft steeds verder achter op de rest en bivakkeert nu echt onder in de ranglijst.

Volgende week (2e paasdag) speelt Boxtel wederom tegen een ploeg uit de kelder en ditmaal MEC’07 uit Maurik. Elke wedstrijd is er weer één, en de aftrap aldaar is om 14:00 uur.