Buren heeft aan een helft genoeg tegen RKSV Boxtel

4116GE
BUREN GLD
tel. 0344-572538

Het zit Boxtel, afgezien van de tegenvallende resultaten, dit seizoen ook niet mee. Voorafgaand aan de wedstrijd tegen Buren haken tijdens de warming-up Tim Hulskens en Tyron Willems al geblesseerd af. Tegen de nummer 5 zou het waarschijnlijk al een lastige wedstrijd worden maar zulke tegenvallers helpen dan ook niet mee. Met een behoorlijk jong en aangepast elftal wordt er om 14:00 uur afgetrapt. Tot het eerste kwartier gaat het redelijk gelijk op met enkele kansen voor Boxtel. Enkele minuten later is het Buren wat de klok slaat. Tot aan het rustsignaal weten de gastheren 3 maal uit dode spelsituaties te scoren, te weten vrije trappen dan wel corners. Boxtel weet hier dan nog maar weinig tegenover te zetten. Zelfs een aantal ‘geroutineerde’ spelers van BOC laten het dit keer afweten.

Na de rust is het duidelijk dat Buren de teugels wat laat vieren. Dit resulteert er in ieder geval in dat Boxtel wat meer balbezit heeft. Dat is voor de meegereisde fan schare in ieder geval leuk om te zien maar tot kansen leidt het niet. Buren heeft zijn zaakjes goed op orde en krijgt zelf ook nog wat mogelijkheden. En nogmaals, aan de strijd en de werklust ligt het niet, maar voetballend komt het er vooralsnog maar mondjesmaat uit. Na 90 minuten is het welletjes en moet Boxtel toch echt op gaan passen.

Donderdagavond staat er een wedstrijd op het programma, evenals a.s. zondag. Donderdag speelt Boxtel thuis tegen Maliskamp om 19:15 uur en zondag 15 mei uit tegen SC Elshout met de aftrap om 14:00 uur.