RKSV Boxtel na 1 uur spelen gebroken

De Aanloop 29
5283TW
BOXTEL

Boxtel hoopte uiteraard op een goed vervolg van vorige week tegen de Essche Boys. Nu is VCB een ploeg uit de top 3, al was daar in de 1e helft weinig van te merken. Na een 7 minuten was er een goede kans voor Luc van Weert die een afvallende bal op doel schiet. Doelman Overveld weet er echter net zijn handschoen achter te krijgen. Ook de bezoekers krijgen enkele kansen maar de betere kansen zijn toch echt voor Boxtel. Om de wedstrijd echt te kunnen kantelen had Owen Kemps in de 27e minuut misschien wat slimmer moeten zijn. Na een actie van voornoemde komt Overveld ver uit zijn doel en probeert Kemps hem te omspelen, waar hij wellicht beter de confrontatie op had kunnen zoeken. Nog geen minuut later is er ditmaal een kans voor Stijn van der Steen, die op snelheid zijn directe tegenstander het bos in stuurt. Op weg naar de goal besluit hij om de bal breed te leggen, in plaats van het leer snoeihard op het doel te vuren. Feit blijft wel dat er bij deze, nog jeugdige, ploeg nog te vaak de verkeerde beslissingen genomen worden. Er was dan ook erg veel onrust bij beide ploegen. Enerzijds VCB wat misschien te vlug de opening wou forceren en anderzijds Boxtel door het jeugdige enthousiasme. Neemt niet weg dat de ploegen met een brilstand naar de thee vertrekken voor een kwartier rust.

In de 2e helft is wel duidelijk dat Boxtel niet helemaal fris meer in de wedstrijd zit. Er wordt eigenlijk alleen nog maar beperkt tot verdedigen met een VCB wat nog steeds op de opening loert. Deze valt na een uur spelen als de bal niet uit de 16 kan worden gewerkt. Reservedoelman Hidde Feenstra kan de 0-1 niet voorkomen. Nog geen 5 minuten later is er een soortgelijke situatie als de bal wederom in de box blijft flipperen. Met toch wel wat geluk is het weer een speler van VCB die het laatste woord heeft. De 0-2 is een feit en de wedstrijd gespeeld. De complete reservebank van Boxtel mag het nog gaan proberen, in de plek van 4 leeg gespeelde BOC-spelers. Boxtel is echter niet bij machte nog een vuist te maken en VCB dringt ook niet echt meer aan. Na precies 90 minuten fluit de uitstekende fluitende arbiter El Karimi, voor het einde en staat Boxtel met lege handen.

Volgende week mag Boxtel het weer in een andere provincie gaan proberen en ditmaal tegen SV Buren uit Buren. De aftrap aldaar is om 14:00 uur.