Boxtel deelt punten met Nieuw Woensel

5624AZ
EINDHOVEN
tel. 040-2421993

Zondag stond de openingswedstrijd uit tegen Nieuw Woensel op de kalender. Vanaf de aftrap nam Boxtel toch wel het voortouw. Het was duidelijk dat Woensel op de counter loerde met veelal de lange bal als wapen. Dat bijna elke aanval strandde in buitenspel baarde BOC vooralsnog weinig zorgen. Wat wel zorgen baarde was de arbiter en de grensrechter van de tegenpartij. De scheidsrechter van dienst is een oude bekende van Boxtel en heeft er in voorgaande partijen ook al een potje van gemaakt. Voeg daar een grensrechter aan toe die werkelijk voor bijna elke aanval buitenspel vlagde, en Boxtel stond een zware wedstrijd te wachten. Niettemin weet de Munselploeg na 35 minuten de score te openen. Na een goede aanval met Jesse van Homelen als eindstation, wordt de bal tot corner verwerkt. Deze wordt kort genomen op Lars van Hamond. Deze speelt zich vrij en probeert de bal voor te krijgen. Dit lukt prima en de voorzet valt zelfs over de verdediging binnen zonder te worden aangeraakt. Voor rust moet gezegd worden dat keeper Strik een aantal goede reddingen moet verrichten om de aansluitingstreffer van Nieuw Woensel te voorkomen. BOC is voor rust simpelweg sterker en komt zelfs op 0-2. Na een goede aanval op rechts komt de bal bij Valentijn Waals, die met links snoeihard de bal in de hoek plaatst.

Na rust is er een curieus moment als deze wel erg lang duurt. Al snel blijkt dat de scheidsrechter in de catacomben een ware scheldkanonnade te verwerken heeft gekregen. Blijkbaar geïntimideerd door dit voorval had de beste man zich omgekleed en zat al in zijn auto om te vertrekken. Dit kon echter worden voorkomen en kon de wedstrijd met enige vertraging worden voortgezet. Boxtel begint wederom voortvarend maar gaat gaandeweg de 2e helft als een nachtkaars uit. Misschien dat er in de 1e helft al te kwistig met de krachten is omgesprongen. Er worden een 4-tal wissels toegepast, maar het beste is er eerlijk gezegd wel af. Na een goed uur spelen valt dan ook de 1-2 voor Woensel. Na een zondagsschot valt de bal via de paal en de rug van Raymon Strik over de lijn. Nog niet veel aan de hand zou men denken, maar Woensel is in staat om de druk op te voeren. Boxtel begint steeds meer balverlies te lijden en een volgende tegentreffer blijft dan ook niet uit. De 2-2 wordt gescoord en dat had nog erger kunnen zijn. Even daarvoor werd maar weer geïllustreerd hoe matig de arbiter was. Na een overduidelijke overtreding van BOC in het strafschopgebied, was er in de ogen van voorgenoemde niets aan de hand. Al met al komt Boxtel, onafhankelijk van de stand in de 1e helft, hier eigenlijk nog goed weg. Dat de scheidsrechter weer zo’n enorme stempel op deze wedstrijd wist te drukken, is natuurlijk wel ontzettend jammer en onnodig.

Maar de competitie is nog jong en alles is mogelijk. Volgende week speelt Boxtel thuis tegen Nijnsel met de aftrap om 14:30 uur.