RKSV Boxtel heeft weinig moeite met Nijnsel

Nijnsel/TVE Reclame 1 (zon)

4e klasse G

2 oktober 2022 14:30

F.C.M. Vissers

Sportpark Munsel
De Aanloop 29
5283TW
BOXTEL
tel. 0411-674974

Ten opzichte van de vorige wedstrijd waren er positioneel enkele wijzigingen bij Boxtel. Mede door blessures en ziekte in de afgelopen week, was de leiding van Boxtel hier toe gedwongen. De 1e helft was voor de neutrale toeschouwer leuk om te zien, met aan de kant van BOC verzorgd spel. Dit vertaalt zich na 3 minuten al in de openingstreffer van de Munselploeg. Een afgeslagen bal komt terecht bij Lars van Hamond. Met een harde boogbal weet hij van een goede 30 meter de 1-0 binnen te prikken. Nijnsel is vooralsnog niet onder de indruk en weet vrijwel meteen tegen te scoren. Na een steekpass door het centrum en een goede combinatie, wordt keeper Hidde Feenstra kansloos gelaten en staat het alweer 1-1. Gaandeweg de 1e helft valt er twee keer geel voor Nijnsel, als de verdedigers niet bij machte zijn de Boxtelvoorwaartsen reglementair te stoppen. Bij een van deze overtredingen, waarbij Valentijn Waals het vaak moest ontgelden, krijgt BOC een vrije trap. Jesse van Homelen posteert zich achter de bal en krijgt de bal voor de goal. De eveneens goed spelende Daniel Foster weet deze van dichtbij binnen te werken voor de 2-1. Boxtel blijft goed de combinatie zoeken maar zwakt wat af in het laatste kwartier.

In de 2e helft is er een ander spelbeeld met een Nijnsel wat meer opportunistisch is gaan spelen en een Boxtel wat minder makkelijk combineert. Boxtel krijgt wel wat kansen maar mist de nodige scherpte. Na een uur spelen besluit de technische staf van BOC tot een wissel en neemt Stijn van der Steen de plek in van Lars van Hamond. Amper een minuut later schreeuwt Nijnsel om een strafschop als Tim Hulskes hard ingrijpt binnen de 16. De arbiter gaat hier niet in mee en wuift alle protesten weg. Hierop gaat Nijnsel nog even los en scoort nog eens 2 gele kaarten bovenop de andere 2. Boxtel past aan het einde nog 3 wissels toe, met een meer verdedigend karakter. Hiermee kwam ook de nodige werklust in het veld. En met succes, want Nijnsel kon in bedwang worden gehouden. Toch is er nog een grote kans voor Nijnsel in de 73e minuut als de linksbuiten van Nijnsel de bal op de paal schiet. Ondanks een meer verdedigende opstelling weet BOC toch nog te scoren in de blessuretijd. Luuk van Weert wordt in de 16 gehaakt en de toegekende pingel wordt door Valentijn Waals onberispelijk binnen geschoten. Al met al een goede wedstrijd en een welverdiende overwinning!

Volgende week speelt RKSV Boxtel een wedstrijd aan de andere kant van de snelweg. De tegenstander is Irene met de aftrap om 14:30 uur in Gemonde.