RKSV Boxtel boekt 3 belangrijke punten

De Aanloop 29
5283TW
BOXTEL

In plaats van de standaard zondag werd de wedstrijd tegen WEC uit Wijbosch zaterdagavond gespeeld. Dit was in verband met eerder geplande toernooien op beide dagen. Zoals al vaker aangegeven in deze verslagen, komt BOC regelmatig goed uit de verf op het kunstgras van Munsel. Zo was het ook dit keer weer het geval. WEC begint wel voortvarend aan de wedstrijd en na een vijftal minuten moet Daan Breuer al erger voorkomen. Voordat de bezoekers de score kunnen openen, weet hij de bal weg te werken. In het eerste kwartier is er een klein offensief maar BOC blijft eenvoudig overeind. In het laatste half uur van de eerste helft neemt Boxtel de overhand tegen de nummer 4 van de competitie. Dit vertaalt zich na een half uur in de openingstreffer. Nadat de bal een paar keer voor het doel wordt gebracht, is het uiteindelijk Owen Kemps die de bal voor de 1-0 binnen weet te werken. BOC blijft de bovenliggende partij tot aan de rust en kan wat op gaan drogen na toch wel met vlagen noodweer over zich heen te hebben gekregen.

Na de rust blijven de regenbuien gelukkig wat achterwege maar vertoont het spel niets nieuws. BOC blijft op zoek naar de 2-0, met goed combinatievoetbal. WEC bedient zich veelal van de lange bal maar zonder resultaat. Al deze ballen zijn een prooi voor het verdedigende duo Vogels en Kemps, die heer en meester in de lucht zijn. Zoals wel vaker wordt de complete reservebank ingeschakeld veelal wegens kleine blessures. Ook de ‘nieuwe’ jongens laten zich gelden en stichtten het nodige gevaar. Uiteindelijk valt met nog een kwartier op de klok de bevrijdende tweede treffer. Deze komt op naam van Jesse van Homelen, die verder redelijk onzichtbaar speelde, met een werkelijk fenomenale trap! Op zo’n 25 meter van de goal aan de zijlijn ziet hij doelman Jasper van Oss iets voor zijn doel staan. Vervolgens legt hij het leer met veel gevoel onder de lat door in de verre kruising. Jammer dat er geen beelden van zijn maar de 2-0 is in ieder geval een feit. WEC zet in het laatste kwartier nog eens stevig aan maar BOC geeft deze verdiende 3 punten niet meer uit handen. De vreugde na de toch wel zwaarbevochten overwinning is dan ook groot na het laatste fluitsignaal van arbiter Kolenberg.

De eerstvolgende wedstrijd van de Rood-Witten laat, jammer genoeg, nog even op zich wachten. Deze is op 29 januari uit tegen Woenselse Boys met de aftrap aldaar om 14:30 uur.