Boxtel in de 2e helft weggespeeld

J C Dirkxpad 1
5631BZ
EINDHOVEN

Zondag was de Eindhovense studentenclub, namelijk Pusphaira, de tegenstander van RKSV Boxtel. BOC bevindt zich momenteel in de positie dat alle punten meer dan welkom zijn. Dat Jesse van Homelen, Valentijn Waals en David Iwuchukwu momenteel geblesseerd zijn plus enkele spelers die er tegenaan hangen, doet daar uiteraard ook geen goed aan. Tegen Pusphaira was Lars van Hamond dan ook nog geschorst waardoor BOC met een redelijk aangepast team ten strijde trok. Niettemin ging Boxtel voortvarend van start met Stijn van der Steen die een paar keer goed doorkomt op rechts. Deze aanvallen draaien op een paar corners uit maar niet op een voorsprong. Na 7 minuten denkt Boxtel wel de score te kunnen openen na een onnodige overtreding op Sven van Heesch. Deze wordt op de achterlijn door de linksback hier overheen geduwd. De bal gaat op de stip en Luiz zet zich achter de bal. Eenmaal genomen wordt de bal door de goalie gekeerd maar de scheidsrechter meende te zien dat deze te vroeg bewoog. De penalty wordt overgenomen maar wederom weet Luiz de bal recht op de keeper te schieten. Het blijft 0-0 en de wedstrijd gaat hierna over en weer zonder echte kansen. Deze komt er echter wel voor Pusphaira na een vrije trap op links. De bal wordt ingebracht bij de tweede paal en vervolgens door de rechtsbuiten van Eindhoven met een schitterende halve omhaal onhoudbaar binnen gestreept. In plaats van 0-1 staat het ineens 1-0. Even van tevoren is Lars Timmers geblesseerd van het strijdtoneel verdwenen en is hij vervangen door Nessiem Trieling. Boxtel gaat dus rusten met een achterstand maar tot dan is er niet veel aan de hand.

Na de rust is het duidelijk dat ook Sven van Heesch niet verder kon vanwege een blessure aan de hamstring. Zijn vervanger is Rick van Hamond met hierdoor ook weer de nodige aanpassingen. Het is duidelijk dat Pusphaira sterker en sterker wordt, met af en toe behoorlijke combinaties. Na zo’n 50 minuten denken de Eindhovenaren de 2-0 te scoren maar er is gevlagd voor buitenspel. Na een kort beraad gaat de arbiter, die een uitstekende partij floot, hier in mee. Dit blijkt echter alleen de voorbode te zijn voor het verdere verloop van de wedstrijd. In het slotkwartier van de wedstrijd volgen de tegengoals elkaar in rap tempo op. De aanvallers van Pusphaira lopen er aan alle kanten doorheen en in nog geen kwartier tijd vallen er nog 3 goals aan de kant van Eindhoven waaronder een ongelukkig eigen doelpunt. De eindstand wordt afgefloten op 4-0 en daar is niets op af te dingen. Dat Pusphaira waarschijnlijk een van de sportiefste ploegen uit deze competitie is kunnen ze ook in hun zak steken.

Volgende week staat Boxtel weer een uitwedstrijd te wachten tegen VOW uit Veghel met de aftrap aldaar om 14:30 uur.

Kopiëren, verspreiden en elk ander gebruik van deze tekst is niet toegestaan zonder schriftelijke toestemming van RKSV Boxtel.