Boxtel krijgt zeperd in blessuretijd

Nieuw Woensel 1 (zon)

4e klasse G

5 februari 2023 14:30

J.H. Kolenberg

Sportpark Munsel
De Aanloop 29
5283TW
BOXTEL
tel. 0411-674974

Voor mooi voetbal moest men zondag niet op Munsel zijn, strijd was er echter genoeg. De bezoekers uit Woensel lieten BOC het spel maken, met als gevolg dat Boxtel uiteraard het meeste balbezit had. Toch komen de Eindhovenaren na 13 minuten al op voorsprong via Louange Kinsungila. Deze weet na een aanval over rechts, vrij eenvoudig en van dichtbij, de 0-1 binnen te schieten. Het duurt voor de gastheren tot zo’n 25-tal minuten om tot 2 doelpogingen te komen. Mitchell Vogels en Luis Miguel Ferreira Queridinha tekenen hiervoor maar zonder resultaat. Enkele ogenblikken later is het wederom Woensel wat het nodige gevaar sticht. Keeper Strik staat bij elke poging goed opgesteld om erger te voorkomen. Vlak voor rust is de beste kans toch nog voor BOC. Na een vrije trap van Mitchell Vogels komt de afvallende bal bij Sven van Heesch. Zijn inzet wordt echter door keeper den Hollander tot corner verwerkt. Hier komt niets uit en beide ploegen zoeken de kleedkamers op, met het kleinst mogelijke verschil.

Na de rust zijn Lars van Hamond en Jesse van Homelen, beide licht geblesseerd, achtergebleven in de kleedkamer. De vervangers zijn ditmaal Haike van Heesch en Tim Hulskes. Met hun komt er ook weer de broodnodige inzet en strijd in het veld. Toch is het eerst de BOC-defensie die met de schrik vrij komt. Na een inzet van Mitchell Kluijtmans weet keeper Strik deze nog tot corner te degraderen. Nadat deze genomen is, komt deze bij de doelpuntenmaker van de openingstreffer. In plaats van zijn 2e te noteren weet hij de bal op miraculeuze wijze over het doel te krijgen. Boxtel heeft hierdoor waarschijnlijk weer wat lucht gekregen want enkele minuten later komen de gastheren zowaar op gelijke hoogte. Na een vrije trap en een kopbal van Valentijn Waals weet invaller Tim Hulskes de verlossende tik te geven. De 1-1 staat en alles ligt weer open. Er komt na een uur spelen het nodige leven in de brouwerij, zij het dat dit gepaard gaat met enkele vervelende overtredingen aan beide zijden. Na 65 minuten wordt ook Sven van Heesch, licht aangeslagen, vervangen door Jari Klijmij. Er lijkt geen vuiltje aan de lucht maar toch komt Woensel weer op voorsprong. Na werkelijk schlemielig verdedigen scoort Jens van Mil, welke ook is ingevallen, de 1-2 en kan Boxtel weer opnieuw aan de bak. Dit lukt ook na een diepe bal van Owen Kemps op Haike van Heesch. Deze gaat zoals altijd voor 100 % voor elke bal, zo ook deze. In de 16 aangekomen wordt hij letterlijk getorpedeerd door keeper Dennis den Hollander. Waar Woensel hevig protesteerde was er geen twijfel bij arbiter Kolenberg, de bal ging op de stip. David Iwuchukwu, ook weer een invaller, posteert zich achter de bal. Ondanks dat de keeper er nog aan zat was de inzet dermate hard dat hij nagenoeg onhoudbaar was. De 2-2 staat genoteerd met nog een 10 minuten te spelen. Beide ploegen proberen nog een verschil te forceren, met een Boxtel wat waarschijnlijk tekent voor het punt. Woensel wat hoger staat op de ranglijst dringt wat meer aan. Dit leidt ook nog tot een vervelend opstootje tussen Luis en een speler van Woensel. Wanneer Luis de bal enkele malen wegtrapt, lopen de gemoederen iets te hoog op. Als ook Iwuchukwu zich er mee bemoeit is de slotsom 3 gele kaarten voor deze spelers. Vanwege enkele blessurebehandelingen wordt er behoorlijk wat tijd bijgeteld door de arbiter. Waar iedereen met een Rood-Wit hart misschien wel stiekem hoopte op een zwaarbevochten punt, krijgen de Boxtel-11 in de laatste minuut van de wedstrijd alsnog het deksel op de neus. Na een laatste stuiptrekking van Woensel komt de bal over rechts voor het doel en wordt de 2-3 van dichtbij binnengepoeierd. Een wrang einde van een wedstrijd waar gezien het verloop een punt zeker op zijn plaats was geweest. Niettemin waren er momenten waar men lering uit kan trekken met het oog op de toekomst.

12 februari speelt RKSV Boxtel uit tegen de koploper Nijnsel/TVE Reclame. De wonderen zijn de wereld nog niet uit, en de bal is nog steeds rond! De aftrap in Nijnsel is om 14:30 uur.