RKSV Boxtel legt het af tegen ongeslagen Mariahout.

Mariahout 1 (zon)

Mannen, 1, 4e klasse G

8 oktober 2017 14:30

Vandaag mocht Bjorn Boender, die deze week Pupil van de Week was, de aftrap verrichten. Helaas schoot hij de bal maar net langs het doel en was dit achteraf ook tekenend voor het verdere wedstrijdverloop. Mariahout maakte in de eerste minuut al duidelijk waarom ze tot nu toe, zij het vroeg in de competitie, nog ongeslagen zijn. Een aanval over links waaruit een voorzet op maat volgde, werd door een verdediger van Mariahout eenvoudig verlengd in de verre hoek buiten het bereik van de kansloze keeper Verhagen. De 0-1 was dus al zeer vroeg in de wedstrijd een feit. In de 7e minuut laat Boxtel dan de eerste kans van de wedstrijd aantekenen, maar Ramon de Laat ziet zijn inzet hoog over de goal gaan. Nog geen 2 minuten hierna krijgen de bezoekers uit Mariahout weer een dot van een kans, maar deze keer biedt de paal redding voor Boxtel. Net zoals de week daarvoor loopt Boxtel eigenlijk een beetje achter de feiten aan en komen ze niet aan hun eigen spel toe. Toch zijn er wel kansen over en weer te noteren maar lijkt het wel of er bij de bezoekers uit Mariahout meer daadkracht achter zit. Dan is er in de 22e minuut nog een mooie kans voor Robin v.d Laak van Boxtel via een omhaal, maar deze belandt recht in de handen van de keeper. Het spel kabbelt dan wat door tot er in de 37e minuut de 0-2 valt. Er is na een aanval van Mariahout een scrimmage voor de goal waarna keeper Verhagen in 1e instantie nog uitstekend redding brengt, maar de afvallende bal wordt vervolgens door een vrijstaande speler eenvoudig binnen geschoten. Meteen vanaf de aftrap na deze goal zet Boxtel een goedlopende aanval op via Hayke van Heesch. Deze gaat goed door over de rechterkant en bedient de inlopende Robin van de Laak op maat waarna deze de bal eveneens eenvoudig langs de keeper van Mariahout schiet voor de 1-2. Kort hierna fluit de scheidsrechter voor het rustsignaal.

Na de rust wordt duidelijk dat Ramon de Laat zijn plaats op het veld af heeft moeten staan aan Daniel Mensah. Nog geen minuut na de aftrap is er het nodige geklungel achterin de Boxtel-defensie waarna de keeper eenvoudig wordt gepasseerd en de 1-3 op het scorebord valt te lezen. Het wordt voor de spelers van Boxtel nu alle hens aan dek om hier nog een resultaat neer te zetten. Boxtel doet er alles aan om dit te bewerkstelligen maar komt niet door de stugge defensie van Mariahout heen. Dan past Boxtel in de 70e minuut nog een wissel toe en verlaat Hayke van Heesch het veld voor Jari Klijmij. Mariahout beperkt zich in de tweede helft tot verdedigen en een sporadische uitbraak van hun kant. Boxtel probeert het aan alle kanten maar komt niet tot echte kansen, niet in de laatste plaats door een behoorlijk aantal overtredingen van de kant van Mariahout. In de 81e minuut valt de enige gele kaart van de wedstrijd te noteren voor een verdediger van Mariahout. Deze vrije trap op een mooie positie voor de goal is echter ook niet aan Boxtel besteed. Het is dan al duidelijk dat er hier vandaag voor Boxtel geen eer valt te behalen. Toch had Boxtel in de slotminuut nog een kans op een treffer. Een vrije trap van Robin Groenendaal wordt breed gelegd op Mitchell Vogels die de bal vervolgens goed voor de goal langs schuift. Er is echter geen enkele speler van Boxtel die hier zijn voet tegen aan kan zetten en was dit ook eigenlijk tekenend voor de wedstrijd. Vrijwel meteen hierna fluit de scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd en kan de Munselploeg alleen maar constateren dat er niets op dit resultaat valt af te dingen.

Na de wedstrijd werd er vervolgens nog aan de kant van Boxtel de “Man of the Match” gekozen welke mogelijk wordt gemaakt door het “Hart van Boxtel”. Deze keer viel de eer ten beurt aan Ricardo van Hamond die een goede wedstijd speelde en veel aan de bal te zien was.

Volgende week moet RKSV Boxtel aantreden tegen Acht in Acht zelf. Hopelijk kan de ploeg van Ronald Boudewijn dan het tij weer keren.