ELI – RKSV Boxtel (0-1)

ELI 1 (zon)

Mannen, 1, 4e klasse G

22 oktober 2017 14:30

Afgelopen zondag moest Boxtel aantreden tegen ELI uit Lieshout welke de laatste 2 wedstrijden had weten te winnen. Weliswaar tegen lager geklasseerde tegenstanders, maar Boxtel was gewaarschuwd. Nadat ELI af had getrapt golfde het spel in de eerste 10 minuten wat op en neer zonder dat zich echte kansen voordeden. Maar dan is daar in de 11e minuut plotsklaps Mike van den Biggelaar die met een schot op de paal de keeper van ELI verrast. De terugkomende bal wordt echter in de kluts door een speler van ELI achter zijn eigen doelman gewerkt. De 0 – 1 is een feit. ELI dringt hierna wat meer aan maar het zijn toch echt de Rood-witten uit Boxtel die het betere van het spel hebben. In de 24e minuut krijgt Boxtel een corner maar deze wordt door de mee opgekomen Mitchell Vogels net naast gekopt. De ploeg uit Lieshout lijdt gedurende de hele eerste helft door onzorgvuldige passing en slechte balaannames zeer veel balverlies maar toch weet Boxtel hier niet optimaal van te profiteren. In de 32e minuut is er dan een curieus moment waarbij de scheidsrechter een hoofdrol speelde. Nadat ELI een vrije trap had gekregen op de rand van “de zestien” en Boxtel ( incl. de scheidsrechter ) de muur nog aan het neerzetten waren besloot een aanvaller van ELI de vrije trap snel te nemen. De vertrekkende aanvaller van ELI liep echter zonder pardon de scheidsrechter omver en daarmee was ook de aanval verijdeld. Een paar minuten daarna is er toch nog een hachelijk moment nadat Boxtel onnodig balverlies lijdt achterin, maar ook deze kans is aan de aanval van ELI niet besteed. Dan is er in de 39e minuut toch aan de kant van Boxtel weer wat te beleven. Rick van Hamond pikt een bal in op het middenveld en kan met 2 spelers van Boxtel naar de goal toe maar ook Boxtel weet niet met de gegeven kansen om te gaan. In de slotminuut weet Boxtel er nog een laatste offensief uit te persen maar ook deze aanval waar misschien wel 3 maal opnieuw kan worden aangelegd, wordt jammerlijk in de kiem gesmoord.

In de 2e helft mag Boxtel aftrappen en zoekt meteen de aanval. Naar aanleiding van de eerste helft zullen ze waarschijnlijk denken dat er vanmiddag meer in moet zitten tegen een ploeg die voetballend toch , in ieder geval vandaag , een stuk minder is. Een minuut na de aftrap krijgt Hayke van Heesch de bal op rechts en met een geplaatst schot schiet hij de bal op de bovenkant kruising. Het lijkt ook wel of de bal er gewoon niet in kan of wil. ELI komt er sporadisch uit maar kan , net zoals Boxtel , geen treffer vinden. In de 59e minuut is er weer een kans voor Daniel Mensah te noteren maar deze ziet zijn schot rakelings langs de kruising zeilen. Enkele minuten hierna krijgt Hayke van Heesch het weer op zijn heupen en passeert 3 man in een rush vanaf de middellijn. Eenmaal bij de goal aangekomen mist zijn schot helaas richting en kracht. Het beste van het spel is toch echt voor Boxtel maar dit betaalt zich niet uit in doelpunten. In de 69e minuut is er nog een mooie aanval te noteren. Ricardo van Hamond zet een een-tweetje op met Daniel Mensah maar ook hij ziet zijn inzet over het doel verdwijnen. Een minuut later wordt Hayke van Heesch weggestuurd met een lange bal, maar de goed uitgekomen keeper voorkomt dat van Heesch gevaarlijk kan worden. 5 minuten later wordt Hayke van Heesch vervangen na vele meters af te hebben gelegd voor Guido van den Braak. Het spel is dan eigenlijk al gespeeld maar wordt in de eindfase toch af en toe nog behoorlijk spannend omdat de scheidsrechter bijna 10 minuten blessuretijd bijtelde. Als dan uiteindelijk het eindsignaal klinkt mogen we constateren dat ELI geen moment aanspraak heeft kunnen maken op een punt en Boxtel toch tevreden mag zijn met dit resultaat.

Volgende week mag Boxtel , misschien wel gesterkt door dit resultaat , weer aantreden op het eigen sportpark tegen Boskant. De wedstrijd begint om 14:30 uur.